Paling Banyak Di Terjah Tau !!! Sila Gunakan Fire Fox Atau I E ..kalau Ada Malwira

Sunday, May 20, 2012

Fulamak !!! Terpukau .Sesuatu yang Tak Pernah Berlaku Di Padang Kota Selama 50 tahun....Allah Hu akhbar..

 Ustaz Azhar Dengan Bob Loqman Sedang Beceramah




Puluhan Ribu yang Hadir di Kuliah Tersebut



Allah Hu Akhbar..seingat saya dan bapa saya semenjak 50 Tahun merdeka ini lah kali pertama bersolat di Padang Kota dan ceramah yang datang dengan puluhan ribu..kredit kepada Blogger  Anak Sungai Deraka yang amik gambar .. Dulu zaman BN tak ada macam ni..sekarang baru ada ,  rakyat dahagakan ceramah Agama..Takbirr.....Allah Hu Akhbar..

24 comments:

Abu Luqman said...

betul selama lima puluh tahun ni mana ada orang pi solat berjemaah di padang kota..semenjak aku hidup ni

ummiarissa said...

sejuk mata memandang...saya teringin turut serta jika saya lelaki Islam..

Abu Luqman said...

Makasih kak umi...niat teringin tu dah dapat..makasih ye prihatin

Anonymous said...

jangan politikan agama.xda kena mgena BN atau PAKATAN RAKYAT tp ALLAHU AKBAR!!!!

Ira Nira said...

alhamdulillah =)

Abu Luqman said...

makasih yang jawab tu..betui..jangan marah ye

Abu Luqman said...

salam jangan ada orang marah ye..betul zaman dulu tak ada pun ornag solat berjemaah..beramai ramai..la ni ada syukurlah..allah hu akhbar

Cik Kay Jue said...

subhanallah... sejuk hati tengok... :)

Cikgu Bada said...

masa utk berubah..ABU

TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT said...

Dah link dlm senarai blog pilihan ambo 2...

Anonymous said...

ini lah org melayu kita....tak habis2 dgn bab politik...buat sesuatu perkara tu bagus pada mulanya...lepas tu mula lah campur dgn bab politik..mengata sana mengata sini..kerajaan semua tak bagus,yg bagus semuanya pembangkang...buta mata buta perut....

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Perkara AGAMA ADA KENA MENGENA DGN POLITIK. Zaman BN dahulu tak ada perkara kearah agama,kalau ada pun 2 3 saf dlm masjid. Keadaan amat ceria, itu yg baiknya dgn Pakatan. Yang anti tu pual 2 UMNO laknatullah.

Rafhani said...

Subhanaallah dan Alhamdulillah.6 tahun menetap di Penang,x pernah tgk pemandangan sebegini.Tak kisahlah ada kaitan politik atau tidak tapi sekurang kurangnya ada majlis ilmu yg dihadiri ramai org.Ini yg kita mahu.Syukur.

caliph shuriken said...

subhanallah.. suka tgk suasana majlis ilmu cmni ^^

Abu Luqman said...

makasih semua ye

syiela said...

Alhamdulillah majlis ilmu sebegini mendapat sambutan yang amat menggalakkan

Anonymous said...

Anonymous said...
ini lah org melayu kita....tak habis2 dgn bab politik...buat sesuatu perkara tu bagus pada mulanya...lepas tu mula lah campur dgn bab politik..mengata sana mengata sini..kerajaan semua tak bagus,yg bagus semuanya pembangkang...buta mata buta perut....

May 20, 2012 11:10 PM

kepada annymos ini aku rasa dia mmg tuli.. cuma buka youtube tulis uai agama dan politik n hang tahu jawapannya.. org ni mmg ati buta n tuli dr org buta hrp tuhan bg hidayah

Anonymous said...

kenapa tak boleh compare BN ngan PR..? sebab lau compare, UMNO la yang malu besar...

UMNO pandai buat hiburan yg melalaikan je...tp xsuka program keagamaan..

UMNO, parti yg wajib ditolak terang dan nyata...buta mata dan buta perut tu khas utk penyokong2 UMNO...kah kah kah

Abu Luqman said...

Komen yang bernas..dan hebat..Takbir
Allah Hu Akhbar...Pa Pun kalau UMNO mau dengar Ceramah..UAI ok la..tidak pun pasai apa batal PICC kuliah UAI disana

faqir said...

kasihan kepada manusia islam yg masih lihat agama & urusan kehidupan itu benda berbeza dan lebih malang tidak boleh disatukan.

islam ni melibatkan sehalus2 perkara sampaila hingga ke luar galaksi ini.
bab kencing,berak,seks,sampaila ke bab jaga negara islam ada panduannya.

macam mana boleh kita kata jgn nak kaitkan agama dgn politik.. kasihan!

Jikalah umno bersungguh2 mengambil amanah & tanggungjawab membawa agama secara menyeluruh. nescaya pas pada hari ini hanya sekadar melukut di tepi gantang.

Anonymous said...

Ana harap2 dalam ramai2 yg hadir tu ada kepala pemuda ameno tanjung yg dok ligan adam adli hari tu...semoga dia beroleh hidayah...hehe kot tak jadi kepala samseng dah...

Anonymous said...

moga solat yang di adakan tu akan lebih banyak lagilah petunjuk yang akan diberikan oleh Allah SWT tentang kemungkaran pemimpin-pemimpin negara. tidak kira siapa mereka samada pemimpin kerajaan mahupun pembangkang. kita tidak mahu pemimpin yang penuh dengan skandal rasuah/zina/liwat/aiskrim macam najib. ops... najib ada skandal liwat jugakah?

Anonymous said...

tahun 70 aku mai yang ada tapak expo pulau pinang masa chong eu mana ada orang solat hai mamak kalau hang malabari hang tak buat kerja taik malulah

Rumah Rehat Muslim

Rumah Rehat Muslim

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung