Paling Banyak Di Terjah Tau !!! Sila Gunakan Fire Fox Atau I E ..kalau Ada Malwira

Monday, January 21, 2013

Rombongan PM Terkedu Melihat aksi Mak cik jual keropok lekor tunjuk samsung Tab pada PM

Selambe je makcik, Kropok lekor tunjuk kat PM samsung TAB 

Fuiyoo..Ada sesuatu yang pelik dan lucu ketika lawatan Najib Razak ke Kelantan hari ini. Petang tadi, PM sempat singgah melawat para peniaga wanita di Pasar Siti Khadijah,KB. Jika PM ke Sabah pada tahun lepas dengan bangganya mengutuk Kelantan negeri paling miskin mungkin hari ini beliau cukup malu dengan kata-kata tersebut.

Kelihatan seorang makcik dengan selambanya mengeluarkan samsung Tab walaupun menjual kerepok lekor, nasi kerabu, asam gelugor. Siap dengan pakai barangan kemas lagi. Itulah PM, sibuk kutuk rakyat Kelantan miskin tetapi terlupa rakyat dari negeri lain lagi perlukan perhatian.

Miskin kami rakyat Kelantan adalah miskin pembangunan fizikal. Kami seluruh rakyat Kelantan berbangga dengan kerja sendiri dan memiliki perniagaan sendiri kerana kami berpegang kepada ajaran islam 9/10 itu rezeki datang dari perniagaan. Kami memilih untuk susah dahulu untuk mengejar 9/10 itu kerana kamu dan konco-konco kamu yang anti-Kelantan yang sibuk mengejar 1/10. Hasilnya, kamu boleh buat kesimpulan sendiri.

Selamat datang ke Kelantan.Klik Sini untuk cerita lain

10 comments:

Abu Luqman said...

kita jangan sangka orang Kelantan susah, tapi mereka memiliki kuasa membeli yang tinggi

Eye_nee said...
This comment has been removed by the author.
Eye_nee said...

Chaya lah makchik...PM pun gelak sama...boleh lah tgk berita semasa dan mengimbangi kebenarannya..tak lah hanya bergantung pd berita TV yg semakin hari semakin tah apa2..Jgn main angry bird jer pulak makchik....

lynn kamarul said...

org kelantan kaya brg kemas.. pastu pandai meniaga.. apa yg miskin nyer .. pembangunan fizikal tu pun duniawi semata2

Abu Luqman said...

tq semua kita bukan mahun pembangunan..kita mahu adil dan saksama

suahati said...

miskin pada kaca mata tapi bagi dia adalah perkara biasa kerana itu semua ujian Allah semata2.......kaya,harta banyak dan ada rumah besar bukan jaminan kebahagiaan hidup.........semua yg terjadi kp manusia adalah ketentuan Allah....ada yg kaya,senang,susah,sakit dan melarat semua itu ujian Allah dan hanya kita sahaja yg mampu mengubahnya dan InsyaAllah dengan beriman dengan Allah berubah nnt...itulah janji Allah

hidayah said...

kelantan berada di tangga keenam dari segi kemiskinan. lagi 5 tu negeri BN. jangan nak berlagak dgn orang kelantan. kalau hutang kad kredit bertempek, baik diam aje.

ijoks2009 said...

Terkejut beruk Najib dibutnya..makcik tu meme sengaja naktunjuk kat najib rakyat kelate bukan seperti yng dimomokkan dlm tv3suku

Anonymous said...

Tak payah nak harapkan rm200 sedekah PRU oleh BN. Hopefully makcik nie lg up-to-date dari pencacai BN yg hari2 baca utusan meloya! Ptuih! Mampus jua BN/UMporNO!!

~Emaa Hasnah (^_^)~ said...

salam singgah..

Rumah Rehat Muslim

Rumah Rehat Muslim

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung