Nuffnang

Tuesday, January 14, 2020

Masyalallah !! Kesempitan hidup buatkan buku puisi Puteri Balqis laris terjual



Kesempitan hidup buatkan buku puisi Puteri Balqis laris terjual

Susulan kisah kesempitan hidup dipaparkan program Bersamamu semalam, pelakon cilik terkenal, Puteri Balqis Azizi, menumpahkan air mata kerana buku puisi diilhamkannya, 38 Poet, laris terjual.
Kata Puteri Balqis, dia tidak menyangka perkongsian mengenai keperitan hidup yang ditanggung bersama ibunya, Norashikin Mohd Aziz, membuka mata banyak pihak hingga mereka sanggup menghulurkan bantuan dengan membeli buku berkenaan.
“Puteri tak pernah sangka sebab tu ibu selalu cakap pasti ada kemenangan, cuma bila dan bagaimana Pencipta tentukan.
“Waktu Bersamamu hubungi, kami tahan sebak apabila orang WhatsApp dan akhirnya beli buku tulisan Puteri yang dulunya disenyapkan,” katanya dalam program Malaysia Hari Ini yang bersiaran melalui TV3 pagi tadi.
Iklan
Puteri Balqis, 12, berkata pada peringkat awal ibunya menolak untuk mendedahkan kesempitan hidup dilalui mereka kerana beranggapan masih mampu untuk berdikari dan tidak mahu mengharapkan ihsan sesiapa.
“Ibu tolak keras untuk dibantu program Bersamamu kerana katanya, kami masih mampu berdikari. Setelah berjaya dipujuk, saya kata Bersamamu mungkin dapat bagi laluan kecil.
“Awalnya kami juga rasa kehidupan (yang dilalui ni) tak perlu dikongsi, kehidupan kami biar ditutup, rahsia kami. Tapi kini rahsia tu dibuka dengan cara yang sangat indah, dengan cara tak pernah sangka,” katanya.
Diuji dengan kesusahan
Program Bersamamu itu membongkar keperitan hidup dilalui Puteri Balqis hingga nama pelakon itu menjadi sohor kini seharian di Twitter.
Perkongsian dalam Bersamamu mengundang perhatian ramai apabila ia antaranya memaparkan kepayahan hidup Puteri Balqis menaiki pengangkutan awam bersama ibunya bagi mendapatkan rawatan di klinik.
Selain itu, ia juga memaparkan pelakon Akulah Balqis itu duduk di bangku sambil makan disuap ibunya.
Sementara itu, Norashikin berkata, buku puisi itu ditulis tanpa pengetahuannya dan menceritakan serba-serbi perjalanan hidup mereka berdua.
“Ujan itu indah, apabila diuji dengan kesakitan, kita cari penawar, diuji dengan kesusahan, kita usaha, apabila diuji dengan pengkhianatan kita hati-hati, bila diuji dengan kehilangan kita hargai.
“Tak ada apa yang malu nak dikongsikan kerana semua manusia lalui fasa kesusahan.
“Kita semua akan berjaya dan Tuhan akan tetap pegang dengan janji itu. Saya berterima kasih ramai yang berkongsi ayat-ayat Puteri. Akhirnya tulisannya dikongsi,” katanya.
Balqis sebelum ini pernah diberitakan mengidap barah namun tidak diperincikan lebih lanjut penyakit yang dihidapi.

2 comments:

Tinta Mohd Yusri said...

kpd artist malaysia..
bila time korang dpt bayaran drama, filem, iklan puluh2 ribu..
korang Joli sakan..
beli baju ribu2, p melancong luar Negeri..
pastu duit abis korang mohon bantuan rakyat Malaysia..Miskin la..sakit la..
ada duit simpanla, beli rumah ka..buat berniaga ka..
tu pun nak aku ajar

fiseigh said...

you could check here visit Recommended Reading published here view publisher site their website

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung