Nuffnang

Wednesday, September 21, 2011

LPF teliti semula 'Hantu Bonceng'


Lembaga Penapisan Filem akan meneliti semula filem " Hantun Bonceng" yang didakwa oleh Dewan Pemuda PAS mengandongi penghinaan terhadap Islam dalam satu babak filem itu.



Pengerusinya Datuk Raja Azhar raja Abdul Manap berkata pihaknya telah menonton dan ditayangkan kepada umum dan mendapati tiada unsur penghinaan terhadap agama.

Beliau berkata pelbagai tafsiran boleh diberikan dalam babak ketika pelawak Zizan terjaga dari pengsan di sebuah hospital lalu menyebut dialog "asyhadu anna Muhammadar ..syaitan.



" Kalau kita tengok dalam filem itu , sebenarnya tiada unsur penghinaan kerana apa yang yang dilafazkan Zizan, ketika melakunkan babala histeria itu, bukanlah satu ayat yang penuh. kta beliau lagi..



walaubagaimanapun..dalam soal aqidah Islam, tidak ada kompromi sama ada secara sengaja atau tidak, kita perlu berfikir sebelum berkata kata...mana mungkin kita boleh berkata sebegitu..sedangkan kita selalu berselawat ke atas junjungan nabi kita Muhammad Rasulullah s.a.w

6 comments:

Anonymous said...

terlajak perahu boleh diundur...
terlajak ucap dialog... buruk ler padahanya... heee... tetambah soal agama bukan boleh dibuat lawak... takut jadi ikutan bebudak je ~

Penulis Rindu said...

BETUL TU MANJE

umiawadah said...

dialog ada dalam skrip ke atau lawak spontan je tu...tak tengok pun cite tu..menurut kata ahmad Idham ada 3 orang panel ulamak waktu dengan LPF,mana mungkin terlepas pandang...jadi siapa yang bersalah?

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

Hrmmm umi pun sependapat dengan ummia ..bende mcm ni tak leh buat lawak ..walaupun tak sengaja ..tapi tak boleh ..tak sopan uuu

sud@is said...

tula minta maaf saja kalu dah salah... jgn mengak benang basah

azie esa said...

kena teliti btol2 la pasni..

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung