Paling Banyak Di Terjah Tau !!! Sila Gunakan Fire Fox Atau I E ..kalau Ada Malwira

Thursday, November 26, 2009

It's a sin !




Dari Blog Mazidulakmar.blogspot


Jam 3 pagi kelmarin saya berborak bersama 3 pelajar kolej dari Arab Saudi.“We don’t mix with girls, it’s a sin!,” kata Yaser, penuntut Kolej Bandar Utama, Petaling Jaya, Selangor.Menurutnya di Arab Saudi, mereka belajar di kelas berasingan dengan pelajar perempuan.“The girls there, they wear hijab and black jubah,” tambahnya.“We don’t even have movie theaters in Saudi. The government is afraid if youngsters will make their own ‘movies’ instead of watching one. It’s a sin!,” sampuk rakannya, Salem.Salem, penuntut Segi College, Kota Damansara, sedang mempelajari bahasa Inggeris.“People who want to drink beer have to cross a bridge to Bahrin, not in Saudi, it’s a sin!,” celah rakan mereka, Hassan.“So, it seems that this country is full of sins, hah?,” soal saya kepada mereka.“Yah!,” mereka bertiga menjawab serentak.Tiba-tiba perbualan kami terhenti seketika. Dua gadis muda berkulit putih melepak, berseluar pendek dan memakai baju tanpa lengan melintas di sebelah meja, tempat kami minum. Salem kelihatan tercengang dengan mulut ternganga.“Do you know those ladies?,” tanya Salem spontan kepada saya.“No. Who are they?,” tanya saya.“They work at the massage parlor, it's not far from here, 5 minutes,” balasnya.Hassan dan Yaser memerhatikan Salem, serius wajah mereka.“Have you been there?,” soal saya."Yah! Have you been there?," ulang Yaser garang.“No!,” ujar Salem dengan wajah serba salah.“Salem, do you know it’s a sin to lie? Let me put it to you again, have you been there?,” soalan saya ajukan.Dia terdiam.“Noooo,” ulangnya teragak-agak.“In the name of God …,” ujar saya.“Ada! Ada! Urut kakilah ...,” katanya sambil tersenyum.Kami semua tertawa. Huh! Nakal juga rupanya pelajar Arab Saudi.
sila layari Apa Khabar Orang Kampung_Mas Aji_ http://www.kachipemas.blogspot.com/

Selamat Meyambut Hari Raya Aidil Adha

Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha ( Hari Raya Qurban )


Mohon Ampun Dan Maaf Kepada Semua rakan rakan ...maaf kan ..diri ini yang lemah dengan dugaan dunia serta dengan penuh keinsafan...

Hari Raya Ini Ana Balik Ke Yan Kedah.....Adios beb...




Jumpa Lagi On 1 Disember 2009 ..Beb



sila layari Wadah Perjuangan.Mas Aji. http://www.kachipemas.blogspot.com/

Wednesday, November 25, 2009

Ikan Layaran Pulau Payar & Langkawi













Salam .Bertemu kembali di arena Blogger, semoga beroleh kesejahteraan.

Ikan layaran ini dipancing di Perairan Pulau Payar/ Langkawi, Kedah .

Nama Spesis Ikan . Sailfish

Bahasa Malaysia .. Ikan layaran

Berat 40 Kilo.....Umpan menggunakan Live bait ( Ikan Hidup) akan ditunjukkan selepas ini cara 2 tangkap ikan layaran.

Habitat .. Di antara ikan terpantas di dalam air..

Kehidupan dilautan yang luar dan secara berkawan.

Lama melawan ikan ini serta menaikan di atas bot . Diantara 45 minit hingga 2 jam.

Nama Pemancing adalah kawan penulis, iaitu Mohd Nasir dan Shuhaimi dari Jitra Kedah.
Isi Ikan kasar dan sesuai untuk di masak cuka dan buat fish & chip. ... Cuba try

Penulis juga pernah disentap ikan ini tetapi terputus tali beb.....









sila layari Wadah Perjuangan Mas AJi. http://www.kachipemas.blogspot.com/

Tuesday, November 24, 2009

Kalau Nak Melabur/ Membeli Emas






GOLD ANALYSIS
MARKET ANALYSIS



Kalau Nak Melabur Emas/ Membeli emas/ Dinar Emas

Yesterday's Top Story: Gold to hit $1650 by late 2010, early 2011, but estimate could be low - Jim Sinclair
As a contra to the dollar the outlook for the yellow metal remains strong
Author: Geoff CandyPosted: Monday , 23 Nov 2009
JOHANNESBURG -
The poor outlook for the dollar continues to provide good prospects for the price of gold.
According to Jim Sinclair, chairman at Tanzanian Royalty Exploration, the price of the yellow metal could reach as high as $1650 by the end of 2010 and moving into the beginning of 2011. But, the man admits that, given recent happenings, this could be a bit of a low estimate.
"My thesis is that gold is a contra to the US dollar and recent statements out of the Federal Reserve that interest rates will remain extremely low until 2012 is really a go ahead single for gold to continue to perform as it has until at least 2012.
Speaking to Mineweb Radio, Sinclair explained his reasoning: "If you look at the way US foreign debt is just about touching $3 trillion and our economy is not responding as China has, we have very serious systemic problems that have resulted in high levels of unemployment and I can't buy on to a new normal economic recovery devoid of hiring people."
He adds that the US is now beginning to apply fiscal stimulus, which has "a habit of sucking inflation out of monetary expansion".
"I do think we are going to see the currency influenced inflation event that is hard for people to understand given the in a difficult conditions in the job market and with the only booming business being Wall street."
Given his view of gold's relationship to the dollar, Sinclair was asked about the dollar's continued status as the reserve currency.
"We can clearly see the dollar is no longer the universal reserve currency it was back in 2000; currency values come from momentum so you don't need heavy selling of a currency for it to decline you just need less buying.
" I would think that the dollar will always be around at whatever value the market makes for it and it will always be part of reserves but it won't be the universal reserve currency. You have a super sovereign currency unit, which is really like the dollar index that will be part and parcel of the IMF which I believe is becoming the central bank."
He adds that, national strength and influence socially and politically has always followed the strength of currencies and it is very clear Wall Street is no longer the financial centre of the world, Asia is rising very sharply and nations that can produce gold at reasonable prices will find out that they are actually mining money.

Sumber Kitco.Gold spot.






Selepas 2 Jangan Lupa Bayar Zakat...ye

Monday, November 23, 2009

Nasihat Dari Saidina Omar Al Khattab RA

Nasihat Daripada Saidina “ Umar Bin Al Khatab R.A
Golongan Yang Dikuatiri.

“ Sesuatu hal yang lebih saya kuatirkan atas kamu sekelian atau atas umat ini adalah orang yang berbuat penyelewengan dan pandai lagi berbicara “

Diantara surat kepada Amru Bin Al Ash ( Gabenor Mesir Ketika Itu )

“ Adapun sesudahnya, sunguh aku heran atas kelambatanmu menaklukki mesir. Kamu berperang sejak dua tahun. Itu tidak lain kecuali kerana kamu telah mengadakan dan mencintai dunia seperti mana musuhkamu,dan sesungguhnya Allah Swt tidak akan menolong sesuatu kaum kecuali dengan kebenaran niat mereka “

Sikap Saidina Omar kepada orang Yang Menegur Beliau

Saidina Omar Pernah berdoa
”Ya Allah berikanlah rahmatmu kepada orang yang menunjukkan kepadaku kelemahan diriku

MUSIM BERKHATAN DAH TIBA





Salam. Sakarang ini musim cuti sekolah ada dua program atau aktiviti yang sering diadakan . Antaranya ialah kenduri kahwin dan majlis berkhatan beramai-ramai Saya pun tak tahu macam mana dan bagaimana istilah 'masuk jawi' ni bermula...tapi inilah yang selalu digunakan untuk merujuk kepada bersunat atau berkhatan. Kalau kat utara dia orang panggil masuk jawi. Kalau kat Wilayah tengah dia orang panggil Bersunat atau berkhatan.

Kebiasaan, umur kanak kanak yang berkathan di Malaysia usianya di antara 5 hingga 7 tahun. Kalau zaman 80 an kebawah selalu tukang khatan ini dipanggil Tok Mudim. La ni depa pakai doktor aje atau guna Laser yang terkini. canggih tapi tak tau la dia punya kesan... tak tau la beb.

Mas aji telah lalui 3 orang putera, semua Alhamdulillah, tinggal sorang lagi yang ni tak tau la... kaki jerit. beb yang dallam gambar wira Mas AJi tu.


Paling menyeronokkan ialah anak yang disunatkan (khatan)...jika ramai tetamu yang masuk menjenguk maka banyaklah 'RM' yang akan diterima...nak tengok 'anu' yang disunatkan kenalah bayar lebih...hehehe...

Thursday, November 19, 2009

Memancing Di Perairan Yan/Penang



Memancing Ikan Tenggiri dengan rakan rakan ,merupakan satu pengalaman yang sukar dilupakan . Memang benar ada orang kata pergi ketengah laut memang mabuk free. tapi kena cuba lah. Naik bot ke tengah lautan dan apa yang dapat dilihat hanya laut dan langit sahaja. Bila gelombang tinggi datang , masa inilah kita banyak berserah dan berdoa kepada Allah.

Kata pujangga. " Kalau takut dipukul ombak , jangan bina rumah tepi pantai, pejuangan mesti diteruskan.
4 bulan dah tak turun kelaut......

Nasihat Dari Para Sahabat Rasulullah S.A.W

Dari Sayyidina Abu Bakar Assiddiq R.A

" Aku adalah manusia biasa dan aku bukanlah manusia yang terbaik di antara kamu. Apabila kamu semua melihat perbuatanku benar maka ikutilah aku tapi bila kamu melihat perbuatanku salah maka betulkanlah"

" Orang yang cerdas ialah orang yang bertakwa. Orang yang dungu ialah orang yang derhaka. Orang yang dusta ialah orang yang kianat. Orang yang benar ialah orang yang dapat dipercayai "

Wednesday, November 18, 2009

Meniti Kehidupan

Syukor kehadrat Ilahi kerana kita dihidupkan atas muka bumi ini dengan nikmat Islam. Hidup ini perlu diteruskan dengan perjuangan yang dituntut oleh Islam.

Rumah Rehat Muslim

Rumah Rehat Muslim

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Orang Kampung