Nuffnang

Wednesday, July 25, 2012

Gambar Tersembunyi !!! Garenti tak masuk Akhbar punya


Lim Guan Eng makan Bersama penduduk Bagan..Heran Awat Cina ni..selalu mai makan dengan orang kampung. Pelik kan , dulu Khoo Su Kun , tak makan pun dengan rakyat..pelik ..


Dato Salleh Man [ Persuruhjaya PAS Negeri ] berbuka puasa bersama AJK  PAS negeri dan 
Lim Guan Eng Di sebuah restoran..Bukan LGE belanja tapi Orang PAS Yang bayar Tau..Dia Mai Tumpang sekaki je.. Dulu Khoo Su Kun , tak makan pun dengan rakyat..pelik kan..


Dato Salleh Man , Lim Guan eng dan Dato Mujahid Yusuf  sedang makan bersama..

34 comments:

Abu Luqman said...

saja nak tengok LGE ni berlakun ka..tapi dia dah 4 tahun berbuka puasa dengan rakyat..

Anonymous said...

Aku tak tau nak kata apa tapi yang pasti orang melayu ni bila cina belanja sekali makan saja dah rasa bangga dan kenang sampai mati. Sebab tu bila cina ajak aku "jom wa belanja lu makan" aku selalu tolak.

Abu Luqman said...

bukan cina belanja melayu tau..Melayu yang belanja cina nie..dia yang tak terhegeh hegeh mai makan..bersila pulak tu..hang tau ape..komen je

Anonymous said...

JROmar Said,

Anon 9:34 apa mau cakap lagi??? Sila kan.......

Abu Luqman said...

dulu ko su kun tak makan pun dengan orang Melayu...DAP makan hangpa marah nuu

Anonymous said...

Halo, kalu cina kata jom wa kasi amoi??? apa macam....

Abu Luqman said...

Kita orang Islam tak bodo macam tu...kita masih bertaqwa..kalau parti hang aku tak tau la..selalu masuk paper nya..

Anonymous said...

Haaaa Anon 9:58 ..... Apa Mau Cakap Lagi??

Anonymous said...

Elok la LGE buat macam tu... Ada ke KM negeri2 lain sanggup makan bersama org2 bawahan ni...
Bersangka baik aje la...

Anonymous said...

alhamdulillah, guan eng berbuka puasa dengan orang pas. tu lah sebabnya kami orang pas mengangkat guan eng setaraf khalifah umar abdul aziz.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

ANON 10.51,

Awak saheh biawak UMNO kan. Jadi tak payah mengaku KAMI ORANG PAS sebab bangkai tetap bangkai, engkau tutup pun tetap berbau teutama bangkai UMNO. Orang PAS tak pernah menaikkan martabat LGE setaraf Umar Abdul Aziz. Tapi orang PAS berbangga china DAP ni ada menerapkan ciri-ciri Khalifah itu dalam pemerintahan beliau.

Kau ni tu la...masa belajar dulu kau main-main dalam kelas, dah dewasa jadi bengaplah!

Eye_nee said...

Berprasangka yg baik2 saja sudahhhhh....China ke India ke apa bangsa sekali pun jika kebaikan dilakukan kebaikan jugalah diberikan balasan....mudah..kenapalah nak susah2 membuat tomahan....

Ngah Phg asal Melaka said...

sy dah 54 thn..sejak kecik dah berkwn2 dgn cina...kami leh hidup secara harmoni..tolong menolong dan berkwn2...xder masalah..LGE ni nampak ikhlas bercampur org2 kampung..alhamdulillah

ASHAMSURI said...

yg baik, kita puji lah..yg tak baik, kita tegur..puji bukan bermakna dia akan kita letakkan di tahap tertinggi, keji bukan makna langsung xde kebaikan seseorang itu..cina punye hal, sesama melayu lak yg bertegang urat..

Abu Luqman said...

makasih kawan kawan..yang defence..bulan puasa nie malas nak layan

Abu Luqman said...

makasih kawan kawan..yang defence..bulan puasa nie malas nak layan

Anonymous said...

khalifah guan eng hatinyer bersih. pas beruntung mendapat khalifah seperti beliau.

kami berharap agar khalifah guan eng dapat menyampaikan tazkirah di bulan Ramadhan ini. nie ching dan xavier telah menjalankan kewajipan memberi tazkirah kepada kami pada tahun-tahun yang lepas. kali ini rasanya khalifah guan eng yang paling sesuai

nasihat kepada penyokong pas, kita jangan lupa bertakbir dengan penuh semangat apabila khalifah guan eng melaungkan takbir. kita mesti menunjukkan semangat kita untuk mendapat berkat khalifah guan eng ke putrajaya.

Anonymous said...

kenapa korang semua mengeji khalifah guan eng? walaupun beliau ada beberapa tindakan yang boleh dipersoalkan seperti menghalau peniaga melayu berniaga di bazar ramadhan dan menghalau orang melayu dari kampung halaman di Pulau Pinang, tapi tindakan beliau adalah supaya kita dapat merampas putrajaya

'Takbir!'

Anonymous said...

Anon 9:34 jawab. Hangpa ni tak pandai kiasan dan lambat tangkap maksud sesuatu. Melayu ni memang sifat semulajadinya terlalu peramah dan malu meminta minta terutamanya bila tauke dia cina, janji cukup bulan dapat gaji! Aku respect dengan cina terutama Guan Eng kerana dia pandai "masuk kandang kambing menggembik, masuk kandang harimau mengaum".

Anonymous said...

Blog hang ni memang terang2 hang penyokong pakatan rakyat...hang boleh angkat hero2 idola hang....tapix perlu kot nak dewa2kan dia....

Abu Luqman said...

jangan marah..aku buka dewakan mereka...saja nak tunjuk je

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Abu Luqman said...

kalau tak minat blog aku jangan mai kat blog aku dah ok....

Cendol said...

apehal Anon 10.51 tu?ckp mcm tak pakai akal je

Abu Luqman said...

bulan puasa ni..kena cakap berhemah sikit..jangan ikut dan je...politik 2 juga..jangan hantam saja

Anonymous said...

janji diorang puasa dan makan bende halal.

Anonymous said...

Tahniah pas kerana dpt buka mata hati lge utk berlakon memeluk islam. Congrats!!!

Anonymous said...

Backing baik nampak? Lge ada suap apa2 kot? Kalau ada pun takkan nak cerita kat sini.. Ye dak?

Anonymous said...

Warghkahkah... Bertakwa la sgt.. Sebab tu senang2 je keluar fatwa merapu.. Dh tu siap mempertahankan peliwat tegar lak tu.. Kehkehkeh...

Anonymous said...

Mesti komen ni menyentuh kalbu ni.. Sebab tu kena delete tu..

GENERATE INCOME HALAL said...

BUDAKBOY

Selamat bersahur dan selamat berpuasa. Kepada yg tulis komen tapi tak tau hujung pangkal, baca dan nengok gambor je.

Pengalaman aku kat penang tahun 2008, berurusan dgn setiausaha LGE cukup senang. mintak pinjam 2 perdana, senang dapat sebab pemimpin UBN pusat tak mau guna kenderaan negeri PR..

Tak cerdik punye pak menteri. (tak cerdik tu, bodoh le ye... hahahahah)

Anonymous said...

All Dato - dato yg tengah Makan dengan LGE, Dato-Dato ni rakyat biasa ker? Hairan saya ...

Anonymous said...

Tak kisah siapa belanja makan yg penting Silatulrahim. Islam mengajar kita berbuat baik sesama manusia.Tunjukkan Islam itu Great dalam semua bidang. Lim EG baca buku Omar Abdul Aziz, anda dah baca? Itu beza nya dia dan anda? Malu rasanya.Semoga Allah memberi beliau hidayah. Sebab nabi pun suruh kita belajar sampai ke negeri Cina.(bukan negeri Melayu. Dan Cina Islam dulu dari Melayu. Wallahuallam.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung