Paling Banyak Di Terjah Tau !!! Sila Gunakan Fire Fox Atau I E ..kalau Ada Malwira

Thursday, May 24, 2012

Fulamak...Tabik Spring !! Bukan Olok Olok ..Boleh ka pemimpin kite tiru.karektor Pemimpin PR.nie ???.



Tuan Guru Hj Hadi  Awang telah Menyelamatkan Seorang pelancong yang hampir lemas , semasa mandi di Pantai Marang Terengganu..ketika itu  Tuan Guru . duduk ditepi pantai..syukran..beliau dapat selamatkan mangsa walaupun beliau kita ketahui tak berapa sihat..




Tuan Guru Nik Aziz Makan Nasi Bungkus Je dengan Rakyat..



 Lim Guan Eng Sdang Makan Kenduri Di Kawasan Permatang Pauh

Ini adalah satu realiti dan Kenyataan,,buka ada repoter je..gambar ini twman blogger yang amik.. posting dari ABu Luqman..http://kachipemas.blogspot.com/2012/05/fulamaktabik-spring-bukan-olok-olok.htm



73 comments:

Abu Luqman said...

ini baru pemimpin bersifat sederhana

125zKalerMerah said...

manusia yg hidup susah, merasai kesusahan org lain..

Anonymous said...

kahkah.. kalau betul ikhlas, tak perlu dipertontonkan.. padan lah nabi melarang lukisan makhluk bernyawa, kelak timbul rasa riak. Riak, bangga, takbur dibenci Allah SWT.

Abu Luqman said...

huhu..panas pulak mamat ni..bukan menunjuk..tapi contoh dan tauladan kan

Eye_nee said...

Supaya rakyat tahu apa kebaikan yg diberikan..jgn lah asik bukak TV kerajaan...PULAU PINANG...SELANGOR...KEDAH....mcm malaysia ni ada 3 buah negeri ni jer yg bermasalah dan berkepimpinan yg TERUK...Hari2 dlm TV dan Akhbar dok bercerita pasal bantuan 100 dan 500 tu bukan dalam kategori meRIAK ker???....

Maaf lah A.K.O.K...saya emo pulak menulis ni...

Lee Al Peraki said...

Semoga ianya berterusan begini.

Gambar ini hasil bidikan lensa rakyat, bukannya lensa wartawan atau blogger yang diupah.

Abu Luqman said...

makasih Eye nee..dan Lee al peraki

beckhrooy said...

macam ni pemimpin, jgn asyik nak layanan mewah saja

Isa said...

Salam bro;

Ok... dah kowtim, sila check di bloglist sebelah kiri skrin anda..

ummiarissa said...

saya nak sangat tengok suasana begini depan mata..tapi tak berpeluang lagi..memang kesederhanaan hidup yang dituntut dalam Islam..berbanggalah..

Anonymous said...

Kah Kah Kah...
Umno kuat Islam Berdaulat!
Melayu memartabatkan Islam.
Bukan hamPAS.
BN akan terus berkuasa. Putrajaya milik kami selamanya.

Abu Luqman said...

jangan takbur..Allah maha kaya..kerajaan Firaun , namrud pun jatuh

kutoOobambOo / ericoanaci said...

alamak gambr mcm gitu dah kata bagus.. mmg lah bagus.. BN pun ada pic2 mcm gitu.. lps tu letak dkt blog jugaklh n ckap Pemimpin PR tak sebagus BN.. ha3 ()

Diana Kasih said...

Terbaik... saya suka sgt dengan semangat & contoh tauladan yg telah ditunjukkan oleh para pemimpin ini..

Anonymous said...

xde makna nyer........

Abu Luqman said...

amnoymous ..jealos kut..hehe..mana blog hang kami nak tengok..

Anonymous said...

Kah kah kah
umno kuat islam jd musibat!!
Melayu memartabatkan k-pop..bini najib pun x pakai tudung ..apa kejadah haram jadah oi! Bodo mcm LEMBU

kakmahh said...

pemimpin berjiwa rakyat

XOC said...

puak kt jnge dop bkekoh..gpo2 Tok guru kt jgak hok hebat...bia oreg kt gpo pm..dya relex..kpd Anonymous x pyh nk emo2 sngt la..

capt. keon alhan said...

tengok!sbb politik kita yg seagama & sebangsa bergaduh!tolonglah!ubah mentaliti!tak kiralah,,,PR ke,UMNO ke...

hasbullah said...

Jangan duk sebut pasal berpecahla, Nabi sendiri telah berpesan kepada Umat baginda, diantara 73 golongan umat Banginda, Hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga..Kat sini pun kita dah boleh huraikan nisbah orang islam yang mengamalkan ajaran Islam yang sebenar dan Islam yang menyimpang..memang besar nisbahnya...Jadi, Alasan melayu berpecah adalah mainan politik semata-mata kerana di dalam kubur, manusia bukan dihisab berdasarkan kaum @ bangsa, tetapi agama..

JAKA said...

memang pemimpin umno pun ada posing mcm berjiwa rakyat tp dibelakang mereka rompak hak rakyat.

kita kena tau lah beza lakunan dan sebenar.

JAKA said...

bagi yg mengeluh konon sesama2 melayu islam asyik bergaduh, gunalah akal.

kenapa perkara itu berlaku.

kalau bapak marah anak itu biasa, tp kalau anak marah bapak mesti ada yg tak kena.

terlalu banyak isu penyelewengan pemimpin ada jg yg masih pekak konon melayu bergaduh sesama melayu.

suami isteri lagikan bergaduh.

setiap pertentangan mesti ada isu.

kalau nak kira melayu sama melayu punya pegangan...maka tutuplah mahkamah.

bila tertuduh dan terdakwa adalah melayu....maka hakim dgn mudah kata.."sudah2 lah, kamu sesama melayu, bermaaf2an lah"...buang kes.

maka keadilan pun tidak ujud lah.

JAKA said...

sebagai pihak yg tidak berkuasa sudah tentu PR akan meminimakan kesalahan dan kelemahan dan sentiasa berusaha utk membuat yg terbaik.

jika tidak mereka sentiasa terdedah kepada kezaliman pemerintah. contoh : MB selangor bagi lembu korban beberapa ekor dikatakan rasuah, emak lembu fidlot joli katak duit projek lembu, dibebaskan.

sebagai parti memerintah yg berkuasa penuh mengguna semua agensi kerajaan polis spr sprm mat rempit samseng artis penari bogel org2 lucah...sudah tentulah mereka lebih terdedah kepada penyelewengan dan kejahatan.

jadi kalau pihak yg lebih betul menentang pihak yg jahat, takan lah boleh disalahkan dua2 sekali secara pukul rata.

itu tidak adil namanya.

kalau nk kira perpecahan sesama bangsa, Nabi saw juga terpaksa berpecah dr org quraish yg bertuhankan nafsu.

siapa berani kata Nabi saw punca perpecahan bangsa arab?

Anonymous said...

sAPALA YG KOMEN putrajaya milik depa selama2nya. mcm la depa tu kekal selama2. inilah yg terjadi pada puak2 yg angkuh, tidak mengaji...jenis jahil. ingat dia org tongkat langit selama2nyz. inilah jenis BODO BANGANG...JAHIL Murakab!!!!

Abu Luqman said...

ha tu di..jadi penuh komen berapi tau

Anonymous said...

stakat makan nasi bungkus najib pun makan dengan rakyat.. apalah sgt n.ajiiis tu.. lagi lah si guan end tu, berlakon je sumer..

Anonymous said...

AKU PELIK BETUL! ZAMAN SAINS DAN TEKNOLOGI YANG SERBA CANGGIH CAM HARI INI...KORANG BOLEH TERBELI DENGAN AKSI2 PEMIMPIN2 CAM NI...CUKUP BUAT KORANG NAK SOKONG DEPA SEBAB MAKAN NASI BUNGKUS..MAKAN KENDURI KAWIN...ITU ADA APA KIRA...ITU GIMIK 10 SEN PUN KORANG MAKAN...LEMAHNYA REASONING KORANG...KETINGGALAN ZAMAN...AKSI KAT ATAS TAK RELEVAN LANGSUNG DALAM MENILAI SEORANG PEMIMPIN..LOW CLASS REASONING...KAEDAH TAHUN 1970AN BOLEHLAH...

Abu Luqman said...

panas panas,,,,hehe jangan marah broooo

Anonymous said...

Aku nak kata bodo agak keterlaluan.Macam bagus pulak bro kat atas tu...aku nak tengok pulak pemimpin korang jadi imam solat jenazah atau iman semayang atau baca khutbah...kalu x bole x payah dok kata apa2...56 tahun dok perintah x pernah aku tengok pun pemimpin no 1 korang buat lagu tu...yang penah aku tengok,adala sekali, amik wuduk dok posing sakan kat wartawan lagi hampeh....Sain dan teknologi konon...ingat puak2 pas x tau sain teknologi...bapak nuklear,ekonomi merentas segala.Org x heran....yang kami nak, tawaduk jmpa hari2 kat masjid ka kedai kopi ka....senang nak kemuka masalah....sesekali mai makan nasi lemak, akupun bulih....bodo punya olang yang x punya nama tu....

yin selangor said...

ape lah org melayu.. kalau sepakat kan bagus.. terang2 orang cina nak bolot negera nie..pun buta..setakat datang makan kenduri kecoh satu bloq... aku dok selangor tahu rasa azab PKR perintah..dulu masa BN ok je.... pada aku yang penting nasib rakyat kita nie terbela..anuar tu sibuk politik utk diri sendiri.. tu pun ramai yg sokong..woi sedar lah!!! melayu nie asyik dijajah je!!

Lutsinar said...

Yin, saya anak jati selangor jugak, Pada pandangan saya PR memerintah 10 kali lebih baik daripada BN. baru 4 thn memerintah macam2 boleh dapat, skim tawas, hadiah kemasukkan universiti, skim tausyen percuma, subsidi air, membantu petani dan nelayan dan macam2 lagi.

saya tidak nampak apa yang diberikan oleh kerajaan selangor semasa Bn memerintah sebelumnya melainkan memberikan penyapu dan telur pada setiap hari jumaat.

Cuba list apa yang kerajaan BN selangor berikan. mungkin saya terlepas pandang. terima kasih,

Anonymous said...

YANG GAMBAR MULA2 TU BOLEH MENIMBULKAN KERAGUAN....

Anonymous said...

sya stuju ngan yin... tp kn knapa pas parti yg konon nya bjuang utk agama islam boleh bsekeduduk kan dgn parti yg terang ckp langkah mayat sya dlu kla nk wt ngra islam...

Anonymous said...

perjuangan pas skrang bkn utk agama tp utk ke putrajaya yg d impikan... bjuang utk dendam politik smata2... dlu ngara islam skg ngara bkebajikan.. pas jadi boneka utk dap dan pkr sja... pikiaq la apa nk jd pulak.. kta yg pilih,ank2 kta yg akn tanggung d msa dpan....

Anonymous said...

hidup islam, hidup pas...
hidup islam, berkuburla umno....

Anonymous said...

Yang akan ditanya esok bukanlah kamu dari parti mana.....tapi amalan-amalan barakah yang dilakukan semasa hidup untuk menuju akhirat. Walau dalam BN pun kita masih aman melalukan amaljariah. Rasulullah tidak mengajar kita mengeji dan mencaci semasa manusia apatah lagi sesama islam. Bukan kita yang menilai baikburuk dan tinggirendah darjat seseorang. Tapi yang peliknya kenapa yang berkopiah dan yang mengaku islam jati itulah selalu mengata dan mengeji. macam terlebih islam.Ingat dosapahala Allah yang tentukan. Masuk syurga kerana rahmatNya, bukan amalan sombong kita yang dinilai. Jangan jadi menang sorak kampung tergadai. Jika pemimpin kita tidak ikhlas dan amanah biarlah Allah yang menghukumnya walau dengan apacara sekalipun. Kalau mati takan orang BN atau PAS nak tengok saja, tolong jugakkan?. Jangan EGO tak bertempat...MasyaAllah

Anonymous said...

Agak-agak korang, ada tak pemimpin di jemput kenduri kawin nak makan beradap sekali dengan pengantin? Walaupun tak de hubungan keluarga...

Anonymous said...

Tak ada apa2 keistimewaan pon yg aku tengok. Biasalah org makan kenduri mcm tu kaalau tak ada tmepat istimewa. Kalau ada, mahu dia duduk mcm tu. Perkara remeh camni pon nak posting. tak mustahak langsong.Tak perlu nak tunjuk dan bangga. bukan jeles tapi nak tergelak. kah kah kah..

Siera King said...

pandai lu lah macam mana pun, janji kita semua mesti DAULATKAN ISLAM AGAMA NEGARA kita ,
dahulu kini dan selama lamanya.

Obat Penyakit Hepatitis B said...

makasih infonya

Obat Penyakit Diabetes Melitus said...

semoga sukses selalu

Obat Penyakit Epilepsi said...

jangan lupa mampir balik ya gan

Obat Penyakit Jantung Koroner said...

infonya sangat bermanfaat sekali

obat tradisional ginjal said...

salam kenal ajach buat yang baca

obat tradisional kanker / tumor otak said...

saya ikut numpang buat nambah backlink di sini ya

obat tradisional keputihan said...

artikel yang menarik banget, semoga bermanfaat ya

obat tradisional darah tinggi said...

mantap gan, thanks ya udah berbagi pengetahuan

Obat Penyakit Kista said...

makasih infonya

Obat Penyakit Komplikasi said...

semoga sukses selalu

Obat Penyakit Hepatitis C said...

jangan lupa mampir balik ya gan

Obat Penyakit Radang Paru-paru said...

infonya sangat bermanfaat sekali

Cara Alami Mengobati Luka Bakar said...

thank's infonya

ika said...

makasih buat infonya

ika said...

oke banget tuh informasinya

obat tradisional darah rendah said...

hello semuanya... ikut backlink sini ya

obat tradisional ambeien said...

very good in information

obat tradisional sifilis said...


sukses ajach deh buat artikelnya, lam kenal

ace max's said...


hallo.......

Anonymous said...

HANCURKANLAH PEMIMPIN YANG ZALIM! HANCURKANLAH ORANG ISLAM YANG BERURUSAN DENGAN YAHUDI ISRAEL ZIONIS!

Anonymous said...

PENYOKONG UMNO YANG BAGI KOMEN DI ATAS ADALAH KETURUNAN BANGSAT!!!!

obat tradisional gagal ginjal said...

trimakasih info

obat tradisional nyeri haid said...


salam kenal ajach ya

obat tradisional osteoporosis said...


semoga sukses ajach ya gan

obat tradisional infeksi saluran kemih said...


thanks for information

obat penyakit keputihan said...


makasih ya atas informasinya, semoga bermanfaat

obat penyakit liver said...


arigatou gozaimasu

obat penyakit usus buntu said...



ohayou gozaimasu

obat penyakit sifilis said...


good luck ya gan

cara mengobati tbc said...

inilah sosok pemimpin yang paling baik

obat tradisional epilepsi said...

pemimpin ini bisa merasakan kesusahan yang dirasakan oleh orang lain

Anonymous said...

cukup-cukuplah tanggung dosa lebih 30 tahun sejak dari zaman TMM, pastu TAAB dan yg skrg ni....tanya la diri sendiri...apakah hukum memilih seorang lelaki dayus sebagai pemimpin? Lelaki yg membiar dan merelakan isterinya bergerak bebas, tidak menutup aurat n bersentuhan dengan lelaki yg bukan muhrim....malang sungguh nasib org Islam negara ni.

Anonymous said...

Mana-mana blog pro PR mesti ade pencacai angkat najis ameno buat kacau. Dahlah tak pandai berhujah asyik memaki hamun je. Makan pil kude ke ape???

Rumah Rehat Muslim

Rumah Rehat Muslim

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung