Nuffnang

Thursday, September 13, 2012

Bila Kita Yakin Akan Menang Baru Kita Bubar DUN Kedah : Ustaz Azizan



NONE















Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata keputusan bila Dewan Undangan Negeri (DUN) dibubarkan akan dibuat berdasarkan keadaan politik semasa di negeri ini.

"Tengok keadaan, ikut angin boleh menang. Kalau sekarang bubar boleh menang kenapa tidak? Kalau penilaian politik boleh menang, kita bubar DUN," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat xxco kerajaan negeri di Alor Setar hari ini.

Baru-baru ini, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata kerajaan Pulau Pinang belum membuat keputusan sama ada mahu membubar DUN serentak dengan pembubaran Parlimen.

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula berkata pendirian PAS Kelantan sama sekali tidak akan membubarkan DUN secara berasingan untuk membolehkan pilihan raya umum diadakan.

Beliau berkata pembubaran DUN akan diadakan serentak dengan kerajaan pusat sebaik sahaja Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membubarkan parlimen.

Azizan berkata kerajaan Kedah bagaimanapun akan melihat keputusan Majlis Pakatan Rakyat terlebih dahulu dalam isu pembubaran DUN itu.

pakatan ceramah shah alam 041211 nik azizSementara itu, Azizan yang juga pesuruhjaya PAS negeri berkata pengagihan kerusi dalam kalangan PAS, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP telah 90 peratus selesai.

"Kami ada jawatankuasa teknikal untuk PAS, untuk PKR dan untuk DAP. PAS negeri telah lama menyerahkan senarai nama calon kepada PAS pusat untuk dipertimbang," katanya.

Beliau berkata PAS negeri mahu memberi keutamaan kepada calon-calon tempatan tetapi bersedia menerima calon 'import' yang berkualiti jika itu yang diputuskan oleh Majlis Syura.

"Calon tempatan pun ramai yang layak. Bagaimanapun, calon yang menang dulu seboleh-bolehnya kami mahu kekalkan melainkan fizikal tak cergas, uzur atau menarik diri. Mereka (ini) ada pengalaman. Selain calon luar, ada juga ura-ura wakil Dewan Himpunan Penyokong PAS hendak dicalonkan," katanya.

Azizan turut membayangkan untuk mempertahan kerusi DUN Sungai Limau yang diwakilinya sejak 1995 jika dipersetujui pimpinan pusat walaupun beliau dikatakan berhadapan dengan masalah kesihatan.

- Bernama

3 comments:

Penulis Rindu said...

betul tu ustaz..bila yakin baru kita bubar DUN

xamthone plus said...

thank's buat info ea..

Anonymous said...

tu ayat perli Najib tu...

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung