Nuffnang

Sunday, May 25, 2014

[ Berita Tragis ] Wanita cerita kisah selamatkan pelajar Malaysia yang perkosa di Bandung !


[ Tragis ] Wanita cerita kisah selamatkan pelajar Malaysia yang perkosa di Bandung !

BERITA mengenai seorang mahasiswi Malaysia di Universiti Padjadjaran di Bandung yang  diculik dan diperkosa oleh 3 lelaki didalam kereta , merupakan sesuatu yang mengejutkan dan di luar dugaaN.


Pelajar itu kemudian terlah ditinggalkan dalam keadaan tidak sedarkan diri di sebuah tempat letak kereta kira-kira 40 kilometer dari tempat dia diculik, Sabtu lalu.

Bagaimanapun, pelajar itu pertama kali diselamatkan oleh sepasang suami isteri yang menemuinya dalam keadaan terhujung-hayang sebelum menghantarnya ke hospital berdekatan. 

Ikuti seterusnya cerita suami isteri tersebut, seperti yang dicatat dari detiknews.com:




Bandung - Di pagi buta itu Tata Sumitra (45) dan Tuminah (43), suami istri pedagang kopi di Lembang tak menyangka bisa menemui kejadian yang di luar dugaan. Seorang perempuan terhuyung meminta pertolongan. Perempuan itu mengaku diperkosa dan diminta dibawa ke dokter. 


Pada Sabtu (17/5) pukul 03.30 WIB, Tuminah sang istri selama beberapa menit sempat berbicara berdua dengan mahasiswi Unpad korban pemerkosaan itu, kala sang suami mencari angkot untuk korban. Di pangkuan Tuminah, mahasiswi itu bercerita sambil menangis. 

Si neng (panggilan dalam bahasa Sunda untuk perempuan muda-red) nangis terus," jelas Tuminah yang ditemui di rumahnya di Lembang, Bandung, Kamis (22/5/2014). 

Tuminah menghibur perempuan yang disebutnya cantik itu. "Si neng katanya dari Malaysia, kuliah di Unpad, tinggal di Jatinangor," jelas Tuminah. 


Sambil membelai tubuh dan rambut mahasiswi itu, Tuminah menenangkan korban. "Si neng ngaku diculik, pas mau cari makan," jelas Tuminah. 

Tuminah ikut bersedih saat mendengar cerita korban. Tak kuasa dia juga ikut berkaca-kaca. Pengakuan perempuan itu amat mengiris hatinya. "Si neng ngaku diculik orang pakai mobil, terus diperkosa," tutur Tuminah. 

Tak lama sang suami datang dengan Angkot dan membawa korban ke rumah sakit terdekat. Mahasiswi Unpad itu ditemukan berjalan sempoyongan tak jauh dari terminal bus Grafika di kawasan Tangkuban Perahu, Lembang. 

Dia memakai celana jeans, kaos hitam, dan sweater. Saat ditemukan Tata, sweater terikat di leher korban. Korban juga tak mengenakan alas kaki. Tangan korban terasa dingin, sedang kulit tampak keriput seperti kedinginan.

Itu lah detik di mana wanita tadi dan suami nya meyelamat kan pelajar terbabit semoga pelajar terbabit kembali bersemangat walaupun apa yang berlaku kepada nya merupakan satu detik hitam. Credit Bicaraperjuangan, detiknews.com

2 comments:

Anonymous said...

Mana Perkasa, mana pekida manaJASA mana NGO Melayu ???. Senyap sunyi.
Kalau berlaku kepada orang Indonesia , habis satu jakarta , Bambu runcing beratur dan demo. Kat Malaysia ni para NGO Melayu diam macam anjing mencawat ekornya. Tiada protes, tiada simpati.

Anonymous said...

Mana Perkasa, mana pekida manaJASA mana NGO Melayu ???. Senyap sunyi.
Kalau berlaku kepada orang Indonesia , habis satu jakarta , Bambu runcing beratur dan demo. Kat Malaysia ni para NGO Melayu diam macam anjing mencawat ekornya. Tiada protes, tiada simpati.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung