Nuffnang

Thursday, October 16, 2014

Surat Dari Tamrin Gafar ah Tinggalkan PAS..Apa PAS Nak Ulas Selepas ini ?

  • Anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba, Datuk Tamrin GhafarAnak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Tun Ghafar Baba, Datuk Tamrin Ghafar
 1 / 1 

SHAH ALAM - Anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Ghafar Baba, Datuk Tamrin sah meninggalkan Pas yang disertainya sejak 2012 berkuat kuasa hari ini.

Blogger terkenal Shahbudin Husin menerusi posting terbarunya menulis, Tamrin sendiri bertemu beliau pagi tadi dan mahu beliau menjadi saksi pengundurannya sebagai ahli parti itu.

"Katanya, beliau sudah berfikir panjang dan muktamad dengan keputusan ini," tulis Shahbudin.

"Pada mulanya, saya menyangka beliau hanya ingin berbual-bual kosong atau mungkin menjelaskan mengenai apa yang saya tulis sebelum ini tentang khabar angin yang tersebar luas mengenai dirinya akan meninggalkan Pas yang kemudian menjadi perbualan ramai.

"Rupa-rupanya beliau meminta saya menjadi saksi berhubung keputusannya mahu meninggalkan Pas," ujar Shahbudin dalam posting berjudul 'Sah!! Tamrin ucap selamat tinggal pada Pas'.

Selain Shahbudin, seorang lagi rakan Tamrin turut menjadi saksi surat yang ditandatangani oleh Tamrin.

"Surat itu ditandatangani pada jam 9.10 pagi dan kira-kira pukul 10 kemudiannya terus dihantar ke pejabat Setiausaha Agung Pas, Mustafa Ali melalui serahan tangan di ibu pejabat parti itu di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.

"Dalam surat dua perenggan bertarikh 15 Oktober 2014  dengan tajuk 'Menarik diri sebagai ahli Pas' itu, Tamrin hanya menulis ringkas mengenai keputusannya itu dengan ayat, "Dengan hormatnya dimaklumkan bahawa mulai tarikh surat ini saya menarik diri daripada menganggotai parti Pas.

"Adalah diharapkan pihak Datuk dapat mengemaskinikan rekod keahlian saya berikutan keputusan ini. Sekian, terima kasih," antara butiran surat itu.

Surat itu tidak mengandungi sebarang alasan mengapa beliau meninggalkan Pas.

Tamrin merupakan bekas Adun Ayer Molek dan pernah menjadi Ahli Parlimen Batu Berendam selain bekas Pengerusi Majlis Amanah Rakyat.

Beliau sebelum ini bertindak meninggalkan Umno di samping menyifatkan parti itu sudah terkeluar daripada landasan sebenar dalam membela nasib rakyat.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung