Nuffnang

Saturday, December 20, 2014

Kenapa Zed Zaidi Buat Laporan Polis Terhadap Vanidah Imran?



Presiden Persatuan Seniman Malaysia, Zed Zaidi dan Zack Kool selaku timbalan presiden telah membuat laporan polis selepas kehilangan buku cek yang diberi tanggungjawab terhadap bendahari persatuan iaitu Vanidah Imran



Zed Zaidi memberitahu kehilangan buku cek tersebut menyusahkan Seniman untuk menjalankan pelbagai aktiviti seperti membayar sewa pejabat dan sumbangan kematian termasuk allahyarham Mustapha Maarof (bekas presiden). Lapor http://hotlips-yuya.blogspot.com/






Ini komen Zed Zaidi: (mStar)



"Saya melaporkan kehilangan buku cek persatuan yang dibawa keluar daripada pejabat oleh bendahari iaitu Vanidah Imran sejak memegang jawatan tersebut September lalu.



"Dia membawa pulang dan langsung tidak memberi kerjasama kepada persatuan ketika diminta untuk mengeluarkan duit bagi menjalankan operasi serta membayar gaji pekerja," 

"Sekarang kita mahu bank gugurkan nama Vanidah sebagai salah seorang yang bertanggungjawab terhadap pengeluaran duit persatuan.

"Kita juga akan usulkan perkara ini dalam mesyuarat untuk membuat undi tidak percaya kepada dia,"

"Dia tidak tahu apa tugas dia sebagai bendahari dan meminta persatuan untuk keluarkan surat untuk dia tandatangan buku cek tersebut.

"Apa yang dia lakukan telah menjejaskan perjalanan persatuan ini. Malah persatuan terpaksa berhutang sebanyak RM22,000 bagi kos operasi iaitu sewa pejabat dan gaji pekerja akibat tindakannya," 

"Kita buat aktiviti sebelum ini atas duit tajaan beberapa pihak cuma saya terkilan tidak dapat beri sumbangan kepada Allahyarham Datuk Mustapha yang banyak berjasa kepada persatuan.

"Kalau dia tidak mahu jawatan itu lebih baik letak sahaja jawatan beri pada yang benar-benar mahu bekerja,"

Zed Zaidi akan menyerahkan laporan polis tersebut kepada pihak bank untuk menggugurkan nama Vanidah Imran sebagai pemegang dan pengeluar cek.

Zed Zaidi juga akan membuat mesyuarat undian tidak percaya kepada Vanidah Imran setelah memberi beberapa amaran kepada pelakon tersebut.

Jika diminta cek tersebut untuk pengeluaran wang, Vanidah bukan sahaja tidak mahu menandatangani cek tersebut, malah meminta persatuan mengeluarkan surat kepadanya terlebih dahulu.

Zed juga kesal apabila persatuan tidak dapat mengeluarkan wang sumbangan kepada bekas presiden iaitu Allahyarham Mustapha Maarof yang meninggal dunia pada 15 Disember lalu.

Sementara itu Vanidah Imran berkata, ada sebab dia melarikan buku cek milik persatuan itu. Namun sebab itu buat masa ini masih dirahsiakan. Vanidah enggan mendedahkannya.






Ini komen Vanidah Imran:



"Saya tidak mahu beri kenyataan apa-apa tentang laporan polis itu buat masa ini. Biarkan sahaja mereka berbuat demikian dan saya ada alasan tersendiri," 



Malah Vanidah juga berkata, tidak mungkin untuk dia melarikan wang persatuan dengan memegang buku cek berkenaan kerana namanya masih belum didaftarkan sebagai penama untuk akaun persatuan berkenaan.

Haih, macam-macam kontroversi yang melanda Seniman ini. Harap Zed Zaidi dan Vanidah Imran dapat seleaikan kes ini sebaik mungkin.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung