Nuffnang

Wednesday, March 11, 2015

3 GAMBAR NGERI … Bayi PARAH Di Hospital Akibat Digigit Semut CHARLIE !!! |

3 GAMBAR NGERI … Bayi PARAH Di Hospital Akibat Digigit Semut CHARLIE !!! | Baru-baru ini, seorang pengguna Facebook berkongsikan gambar seorang bayi lelaki digigit Semut Charlie atau di Mal#aysia, ia lebih dikenali dengan nama Semut Kayap. Kesan gigitan berbisa untuk menyebabkan kulit mangsa melepuh dan berair. Betapa berbisanya gigitan semut ini.
1
Pelbagai petua dan cara yang bo#leh diambil untuk merawat kesan gigitan semut ini. Namun, adalah dinasihatkan untuk dapatkan nasihat doktor sebelum mencuba apa-apa produk. Bimbang akan mendatangkan kesan sampingan pula pada mangsa gigitan, lebih-lebih lagi jika ia melibatkan si comel.
Untuk si comel, ada yang menyara#nkan agar menggunakan krim kulit yang bebas bahan kimia. Ini kerana bimbang mereka akan tersentuh krim berkenaan dan masuk ke mulut. Jadi, cegah sebelum perkara yang tidak diingini berlaku. Ramai yang tidak tahu mengenai Semut Kayap ini. Meskipun, ramai yang mengatakan semut ini biasanya ditemui di Utara Semenanjung Malaysia, namun ianya tidak mustahil ditemui di kawasan kediaman tak kira rumah te#res ataupun pangsapuri.
Semut Kayap ini, gemar berada di kawasan yang kering yang kebiasaannya di luar rumah. Namun jika hujan, semut ini adakalanya akan masuk ke rumah untuk ‘berteduh’. Warna dan saiz semut ini agak berbeza dari semut biasa. Jika terjumpa, pastikan anda tidak terus menyentuhnya. Sebaliknya, gunakan tis#u untuk membuang semut berbahaya ini keluar dari rumah anda. KREDIT THEHYPEMEDIA.

3 comments:

Che Wan AlFateh said...

da byk kali tgk pasal post ni kat fb...kesian tgk bby tu ha...sedih rasa

mokja said...

pernah berdepan dgn semuat charlie ni masa di Bandar Perda,Seberang Perai.Tingkat 7 kondo pun dia serang.Semua lubang kena tutup walau sekecil mana.Mmg serik.

http://tinkeringthink.blogspot.com/2011/08/charlie-to-siapa.html

Unknown said...

SALAM KENAL SEMUA,…!!!
DEMI ALLAH ! CERITA INI BENAR BENAR TERJADI(ASLI)BUKAN REKAYASA!!!

Saya Sangat BerTerima kasih Atas Bantuan Angka Ritual AKI…Angka KI JAYA Tembus 100%…Saya udah kemana-mana mencari angka yang mantap selalu gak ada hasilnya…sampai- sampai hutang malah menumpuk…tanpa sengaja seorang teman lagi cari nomer jitu di internet…Kok ketemu NomoR KI JAYA..Saya coba beli Paket 4D ternyata Tembus…dan Bagai di sambar Petir..Ternyata Angka Ritual Ghoib KI JAYA…Yang SaYa Minta Tembus 4D…Baru kali ini saya mendapat angka ritual yang benar-benar Mantap…Bagi saudara yang ingin merubah Nasib seperti saya…Anda Bisa CALL/SMS Di Nomer KI JAYA 085- 321- 606- 847.(((Buktikan Aja Sendiri Saudara-Saudari)))

…TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA KI JAYA…

**** BELIAU MELAYANI SEPERTI: ***
1.PESUGIHAN
2.UANG GAIB
3.JUAL TUYUL MEMEK
4.JUAL KERIS PUSAKA
5.JUAL PERMATA REJEKI

…=>KI JAYA<=…
NOMOR TLPN : 085- 321- 606- 847

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung