Paling Banyak Di Terjah Tau !!! Sila Gunakan Fire Fox Atau I E ..kalau Ada Malwira

Saturday, May 9, 2015

Perghhh !!! RUGI RM10,230 DITIPU BENGKEL PENIPU



Lagi mangsa penipuan bengkel penipu. Kejadian ini baru terjadi pada 2 Mei 2015. Sebar dan kongsikan pada rakan-rakan anda agar tidak menjadi mangsa penipuan bengkel yang tidak bertanggungjawab ini.
______________________________________________________

Perkara macam ini bukan dah jadi cerita main-main dah. 

Semalam kawan saya kena kat Nilai 7. Kereta rosak kat highway Seremban. Mula-mula kata cuma kena RM300 lebih je. Last bila sampai bengkel, buka jer, dah rosak yang lain pula katanya. 

Dia barai enjin. Orang-orang dia ramai. Semua orang India. Member ni kena hari Jumaat. Last-last dia minta RM5,471. Memang tak masuk akal.

Member terpaksa mengalah sebab demi keselamatan anak-anak dan isteri.

Bila dah nak siap, bil keluar RM10,000. Mana nak cari RM10K waktu cuti macam tu? Kawan-kawan pun tak dapat nak bantu. 


Last-last dia dapat duit dari seorang kawan dan bayar kos tersebut. Masalahnya, kereta tak jadi apa. Memang diorang nak sembelih.

Hari tu je ada tiga buah kereta lagi yang dia buat macam tu. Dia barai enjin kereta tu. Tak tahulah nasib diorang macam mana. 

Nak ikutkan hari tu, memang dah boleh jadi perang. Ramai yang nak bantu serang bengkel tu. Tapi bila bincang balik, demi keselamatan keluarga dia, kita ikutkan kehendak diorang. 

Jadi, sesiapa yang ada masalah kerosakan kereta di highway Seremban, telefon polis dulu. Jangan bagi pomen-pomen India ni tarik ke bengkel diorang. Buatlah alasan yang abang atau saudara dalam perjalanan nak datang membantu.

Post a Comment

Rumah Rehat Muslim

Rumah Rehat Muslim

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung