Nuffnang

Saturday, May 7, 2016

Berita Bergambar KMU 2016 (Day 15): Day 12 - Imphal - Guwahati (485km)

KMU 2016 (Day 15): Day 12 - Imphal - Guwahati (485km)














Kami memulakan perjalanan pada pkl 5.30 pgi India (8.00 pg Malaysia). Sebelum itu kami sempat bergambar dgn 2 couple dari Malaysia yg dalam perjalanan mereka round the world dgn motor (Lim & Ivan)

Keadaan rusuhan di Imphal semakin pulih.

Dari Imphal kami menuju ke Dimaphur dgn jarak 207km. 160km pertama, kami melalui kawasan pergunungan yg cantik dan sejuk dgn ketinggian max 1280m diatas arah laut. Aku terpaksa menyarungkan jaket yg tebal kerana suhu terlalu sejuk dlm 20-25 degree.

Terdapat byk kws jalan yg masih dlm proses baikpulih diburukkan dgn hujan lebat turun smlm. Alhamdullilah motorku berjaya motorku berjaya memotong ratusan lori TATA yg menguasai jalan.

Kami berhenti utk solat dipertengahan jln (15km sblm Dimaphur). Kami melalui jalan yg sesak dgn trafik di Dimaphur. Hujan turun dgn lebatnya..

Aku dengan perlahan meneruskan walaupun jauh ditinggal dibelakang. Dari satu kg ke kg...dari satu lembah ke satu lembah. Perjalanan Dimaphur ke Guwahati berjarak 285km..

Aku dapat perhatikan ramai org islam menghuni di Nagaon..Yg lelakinya memakai kurta dan berkupiah dan wanitanya berjubah hitam dan berpurdah.

Aku sampai di Guwahati 7 mlm. Mereka sudah smp 2 jam sambil berbual-bual dgn bikers guwahati.

Kami menetap di Grand Star Line.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung