Nuffnang

Thursday, July 19, 2018

Perghhh Tedia !!! Guru BerDemo minta tukar pengetua

Demo minta tukar pengetua


Demo minta tukar pengetua
Sebahagian guru yang mendesak pengetua sekolah ditukar.

KOTA BHARU – Kumpulan guru sebuah sekolah menengah di Kota Bharu nekad mengangkat sepanduk mendesak pengetua mereka ditukarkan alasan dakwaan memberikan tekanan mental kepada warga sekolah berkenaan.
Seorang guru wanita berkata, suasana persekolahan berada dalam keadaan dingin apabila guru-guru, pekerja sekolah tidak seronok untuk bekerja dan pelajar pula tidak selesa belajar berikutan tertekan dengan pentadbiran beliau.
“Kami sudah lama bertahan dengan perkara ini dan merasakan apa yang beliau lakukan untuk menaikkan moral pelajar dalam pembelajaran tidak kena padanya.
“Beliau sentiasa mengeluarkan kata-kata ugutan kepada kami sehingga sudah terbiasa dengan ugutan akan ditukarkan tempat perkhidmatan dan bagi markah kurang jika dia tidak berkenan dan sebagainya,”  katanya.
Tinjauan Sinar Harian di sekolah berkenaan mendapati guru-guru menaikkan sepanduk dan melaungkan kata-kata mendesak pengetua ditukarkan segera.
Sementara itu, seorang guru lain pula berkata, mereka sudah buntu untuk bekerja dalam keadaan tertekan sebegitu sehinggakan kesan tersebut turut dirasai oleh pelajar-pelajar mereka.
“Kami mohon pihak atasan iaitu JPN sendiri agar turun padang mendengar suara hati tenaga pendidik di sekolah ini.
“Kami bertahan kerana sayangkan pelajar, kami kuatkan semangat dan tetap meneruskan pengajaran berikutan persediaan untuk peperiksaan mereka, namun JPN perlu bertindak,” katanya.
Dalam pada itu, Pengarah JPN Kelantan, Muhammad Zahari Othman berkata, beliau sudah maklum berhubung perkara itu dan akan menjalankan siasatan berhubung dakwaan berkenaan.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung