Nuffnang

Thursday, February 11, 2010

" SAYONARA PETRONAS "

Lambang Petronas

Tan Sri Hasan Merican


Salam Buat Semua.

" Good bye Petronas " itulah ungkapan terakhir seorang CEO Muslim yang menjawat jawatan Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Petronas yang menerajui Petronas sejak 1995. Orang yang dimaksudkan ialah Tan Sri Mohd Hassan Marican. Lebih sedekat beliau menabur bakti kepada syarikat petrolium kebangggan negara kita dan kini semalam 10 februari beliau mengucapkan "Selamat Tinggal Petronas "

Beliau memberi semangat dan peransang kepada pekerja syarikat petrolium negara sebagaimana mereka bekerja dibawah terik panas matahari di padang pasir dan mengerudi minyak di laut dalam. Ini bukan satu kerja yang mudah bagi mereka, kadang kadang mereka berhadapan dengan risiko ribut dan gelora di lautan luas .

Pemergiannya membawa kesan yang mendalam kepada kakitangan Petronas, difahamkan ramai yang menitiskan air mata dalam membaca nota perpisahan dari beliau. Dalam surat tersebut Tan Sri Hassan mengucapkan ribuan terima kasih kepada seluruh keluarga Petronas di merata dunia, di pelantar minyak, yang belayar di lautan, di padang pasir , dalam kedinginan salji serta yang berkhidmat di stesen minyak.

Akhir Kalam ... anak saudara Mas Aji sekarang ada berkhidmat dengan Petronas di Miri sebagai Eksekutif. semoga apa yang baik direncanakan oleh Tan Sri semua datangnya dari Allah, kita hanya merancang tapi Allah adalah sebaik baik perancang ..Adios " Sayonara "kepada beliau , semoga Allah memberi keberkatan ke atas beliau apabila bersara nanti..amin


sila layari Apa Khabar Orang Kampung_Mas Aji_ http://www.kachipemas.blogspot.com/

2 comments:

Anonymous said...

salam
itulah kehidupan ,,,, akhirnya semuanya akan berakhir,,,so nk pulun apa dunia nie kalut2 sangat???Pulun akhirat yang tiada pengakhirannya!!!!
Takbirrr

Unknown said...

click here to investigate have a peek here click over here bag replica high quality internet gucci replica bags

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung