Nuffnang

Sunday, November 7, 2010

Duri Ranjau Sebagai seorang Blogger


Salam buat semua...

Edisi Kedua..

Kecenderungan aku menjadi blogger bukanlah atas naluri dan kehendak ku pada mulanya.. sekadar melakarkan atau membina blog je . itu pun setelah rakan sepejabatku memaparkan blog mereka dan memperkenalkan kepada ku teknik teknik berblogger.

Aku bukannya seorang yang pandai mengaplikasi it...just buka tutup dan menaip di laman word sheet je...Sifu ku telah banyak menolong aku dalam membina blog , banyak perkara yang aku mempelajari dari mereka..makaceh En Salleh Abdullah ( bakal Dr PHD ) dan Ustaz umar yang banyak membantu dalam membekal widget dan mengeditkan semuanya.

Minat yang mendalam telah membuka minda untuk berbelogger setelah aku melayari blog blog terhebat seperi Tukar Tiub...Mohd sayuti Omar..abdul kadir jasin..kedah lanie.dan banyak lagi yang telah menjadi idola ku...Semasa mula berblogger selepas 4 bulan aku berblogger aku rasa teruja, aku mula berkenalan dengan pemilik blog Ustaz Halim ..sedaka sejahtera..dan Budak Balun...Ustaz Nikmat..Coretan Prantau .dan banyak lagi yang tak dapat aku sebut..Maaf kalau tak sebut..you all memang best..kami saling tukar link...masa mula dulu...lani aku segan..takut berat blog aku...

Duri ranjau yang aku maksudkan ialah ..semasa membuat blogwalking..maklumlah kita nie baru...kita ingin menambah follower bagi ramaikan kenalan ada ada je masalahya .pertamanya. bila kita folow, dia x folow balik (lupa Kut ) maaf kalau kekawan yang dah folow aku x folow bagi tau ye.. ada yang kata... MAAF YE ..SAYA BUKAN SENANG DAN SESUKA HATI MENERIMA FOLLOWER ... masa tu rasa luluh luntuh jiwa ku...terasa ingin beheti je menjadi blogger....

Ada kawan kawan yang perli buang masa je jadi blogger ini. semua keja dunia je...x dapat apa..memang pada mulanya aku meraskan begitu..tapi setelah aku explor dan buat kajian dalam mencari maklumat..niat ku berubah dari seronok seronok kepada dakwah bil hal.ia itu dakwah secara spontan di mana semua dan apa yang aku nukilkan .mudah mudahan menjadi petunjuk kepada si pembacanya... semoga Allah memberi keberkatan kepada ku untuk berblog dan kepada si pembacanya..amin...

Akhir kalam..terimalah seadanya aku sebagai blogger apa yang tersirat dan apa yang tertulis..yang baik datannya dari Allah dan yang buruk dari kelemahan diriku yang fakir dari sudut bahasa dan pemikiranku...maaf kan ku ye sayang...muaahhhhhh...

14 comments:

Penulis Rindu said...

salam buat..semua...aku merasa selesa sekranya..aku dapat melayar blogku dan blog sahabatku

Affan Ruslan said...

biasalah. dalam pembangunan sesebuah blog, mesti ada tulang belakang.

Penulis Rindu said...

tq affan ...janagn tikam dari belakang dah le

Aida Ali said...

Yang pasti blog ni memang best...

ibuintan said...

teruskan berblog, kita tidak dapat memuaskan hati semua orang..

ada yang suka dan ada yang tidak..adatlah tu

penghuni Bumi said...

teruskan usaha.berjuang melalui tulisan..[walaupun taip =)]

sarah-najwan said...

salam abu luqman..

walau akak salu bw di sini..xpenah lagi komen2..ni n3 menarik..

akak pom mcm kamu..blogger baru..jika blog nk terus meriah..mmg kene rajin bw..jika xrajin atau masalah line(ni mslah akak sejak 3 mggu yg lalu..sekrg line da ok) blog kita mmmg sepi..jika kita ada n3 baru..hanya kwan2 blogger yg sellau singgah kat blog kita aje yg hadir...

mmg kuasa bw..akan memeriahkan blog kita..

ttg folo memolow tu..akak folo aje..jika org ikhlas nk folo balik silakan..jika x..xpelah..

Abu Luqman said...

terima kasih Kak Aid aLi...

Terima kasih juga Ibu Intan...

sebenarnya ...kita hanya menulis..orang lain yang menilai..

Penulis Rindu said...

Tima kasih Penghuni bumi akan ku teruskan ye

Tima kasih juga pada Puan Sarah Najwan...memang susah nak buat n3 yg baik..perlu ada kreativit

zulkbo said...

salam saudara..
tak sangka juga ada blogger
yang begitu sekali idealoginya,
hanya menerima follower berdasarkan apa yang di kehendakinya...macam2..
tak pe lah mungkin dia blogger besar..siapalah kita kan?ehhh..saya ada follow blog saudara tak?

zuanxi said...

biasa la.. blogger ni bermcm ragam. yg penting kepuasan diri disamping dapat menambah ilmu serta pengajaran.

ASSOYFINGER67 said...

salam........begitulah man.....apapun kena berhati2 juga kerana blog memang kadangkala melekakan...pucuk pangkalnya pada kitakan..selamat berjaya buat kao,aku dan saudara2 kia...

Penulis Rindu said...

terima kasih

Zulkibo : ada kut aku tak perasan

Zuanxi : terima kasih ye

Assoy : betul assoy : aku berblog sampai jam 12 je..kdg cuti baru sampai 1..pgi je..

Unknown said...

erm~~nice entry~~x kenal maka x cinta kan~~~

TANDA KETAGIH INTERNET

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung