Nuffnang

Saturday, November 6, 2010

Suka Duka Hidup Seorang Blogger..Pengakuan Iklas


salam buat semua..

Edisi Ulang Tahun Sebagai Seorang Blogger

Bermula aku jadi blogger pada sekitar Nov 2009 . Bulan ini maka genaplah...selama setahun aku menjadi seorang blogger. tujan asal aku menjadi blogger ialah sekadar suka suka je... kerana semua kawan kawan aku telah memiliki blog mereka sendiri. Pada mulanya memang aku tak mahu jadi blogger. aku hanya sekadar seronok seronok untuk memaparkan apa yang ada dalam kepala ini je.

Mula mula n3 pun tak banyak just 3 hari sekali je my n3...kadang kadang seminggu baru 1 n3 , dengan kesibukan tugas seharian ,ianya telah membataskan penulisanku sebagai seorang blogger. bulan Nov,dis dan jan..blog aku just sekitar 7 orang follower je...pada masa tu aku tak tahu tentang BW dan Nuffy..ada c box...dan aku pun tak buat blog walking.. just buat n3 tinggal je..dan email kat kawan kawan. je.

Masuk bulan februari 2010 aku telah memasukan satu n3 tajuk buah nanam (buah Puru)...nanti aku cari ye..N3 tersebut..aku telah menerima kunjungan dari Ustaz Dr Musa Mohamad dari kelantan maka setelah ia memberi komen dan jadi follower aku..maka aku berasa teruja kerana di lawati oleh seorang tokoh yang aku segani..(tima kasih ye Ustaz) maka bermula dari detik itu , aku telah mula membuat blog walking..tapi sekadar 30 kunjungan je sehari...maka selepas dari tu sehingga kini..maka aku punya follower dah 1454..dan pelawat dah sampai 54,ribu orang.buka nak bangga (syukran) tetapi beri semangat kepada blogger baru ye.. itu pun tnet aku slow...

Aku menggunakan kaedah blog walking original dan bukan Auto ( Tak Iklas punya stail )BW merupakan salah satu mekanisma atau satu promosi kendiri yang dapat mempromosikan blog kite .. kadang kadang idea tak ade, itu yang tention .yang pentig ialah penampilan dan penulisan kita dapat di terima oleh semua golongan pelayar pelayar blog. ..untuk edisi selanjutnya ..tungguuuuuuu...

26 comments:

Kalamhati said...

alhamdulillah..teruskan blogging..jangan pernah lelah..=)

Penulis Rindu said...

tima kasih ye.kalam hati..

❤ winter ツ said...

huhu tunjuk ajarku sifu :p
sy budak br disini :)

Penulis Rindu said...

to kyu...ngak apa apn an..rajin mai jenguk je....makaceh ye

Penulis Rindu said...
This comment has been removed by the author.
dya adriza said...

Hebat la! Serius kagum. Saya mula2 je excited, lama2 dah kosong x de idea nak buat apa. Sebab tu follower pun sikit je..

zikrie said...

teruskan..:)

ASSOYFINGER67 said...

Entah kenapa..aku selesa dengan kao..dan akan mengingati untuk kesini jika aku buat BW..sedaya upaya..(ikhlas)

meraban said...

slmt hari jadi...

CIK TOM said...

bagusnya..keep it up..boleh jd sumber inspirasi ni..

Abu Luqman said...

Tq semua

Assoy..Mr Chef
Tomato Girl
Meraban
Zikrie...

Kita kena Iklas

ozzy said...

salam..

Tahniah...kdg2 perkara yg x dijangka boleh berlaku walaupun pada awalnya tidak diberi harapan..itulah dinamakan rezeki.

Abu Luqman said...

TQ Ozzy..

memang pada mulanya ..hanya seronok je dan tidak percaya..sehingga ketahap ini...baru dapat lesen je..

Anonymous said...

bnyak nya visitors..hehe
mnarik cerita pngalaman ni...leh jd contoh dlm kehidupn ell sbgai blogger..=)

M a W a D D a H said...

tahniah sebab dah berkembang maju...hehe

Penulis Rindu said...

Terima kasih..

To Alieneliz :..tak semua orang mendapat pengalaman yang baik..ada yang tak baik pun ada juga..

To Mawaddah : makceh ye...addah pun seangkatan dengan saya gak..masih lagi kekal di alam blogger ..ada yang hilang terus pun ada...

Anonymous said...

alhmdulillah seronoknya follower macy pn tak byk lagi.. dah 10 bulan bloging. tp xapa yg pntg pmbca setia kan?

semoga terus maju :)

Unknown said...

salut.. ni comfirm otai blog ni... tahniah hope sudi kongsi pengalaman n pengetahuan dengan kami...

terlanjur singgah ni, mari la sertai kami di group Gerila penulisan krestif. Group ni di facebook. harap sudi ye.... boleh ping entry terbaru... boleh tukar2 idea dengan bloger2 lain... tambah trafik pun sudah tentu.. jom.. klik di joint tau..

Penulis Rindu said...

to macay..yang penting kita perlu ada istiqamanh dalam penulisan ye..

Bro zulkifli : insyallah akan saya sertai

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

Motivasi kepada blogger baru seperti CETUSAN SEIKHLAS RASA... Naik semput juga nak capai 1000 followers tu... InsyALLAH... pasti tercapai sebelum akhir 2010! Chewah!!!! Semangatlah konon..

Cara Buat Rab said...

Yah..mantafff hampir setiap orang mempunyai kisah berbloging ria sendiri sendiri,...memang sejak ngeblog rasanya waktu nggk terasa....salam sukses..

Penulis Rindu said...

Saelamat sore :

Fuziani JSR : Kita kena rajin da bersedehana sahaja dalam berbog..tetapi sedia mengikuti perkembangannya.

Cara bat rab : ya memeng semua org ada kisahnya..tuan boleh ceritakan >

Norgadis said...

Salam,
Teruskan perjuangan anda, walaupun sekadar suka2, namun banyak info menarik yang dapat dikongsikan bersama.

Penulis Rindu said...

Alaikum salam...Puan Nurgadis...terima kasih kemabali..kawan kawan blogger lah yang banyak memberi sumber inspirasi ku..syukran to all

Unknown said...

salam~~otai blogger~~semoga kita semua terus berdkwah n berkarya melalui pena-pena "keyboard"

Allah bless u

Semua Blogger Bodoh

Penulis Rindu said...

makaceh ..nasique...pena kita nie yag dibawa kemana..mana

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung