Nuffnang

Thursday, March 10, 2011

XPDC sehari di lautan.........ada hasilnya


Contoh ikan belitung dari google..sebab ada yang lihat macam mana ye..



Wah simamat ni ..bergaya sunggoh dia..mamat ni yang berjaya mendaratkan ikan tenggiri dan ikan siakap batu.



inilah ikan ikan yang telah berjaya kami daratkan..ikan yang warna hitam tu namanya..ikan Siakap batu, yang panjang tu ikan tenggiri

salam buat semua..inilah aktivi aku bila tiba hujung minggu, saja nak cari ikan segar je..kalau aku dok kat rumah..relex main ngan anak anak ..sekali sekali ..main dengan ikan pulak ye..hehe..
lokasi yang kami pergi ialah di perairan Yan-Penang..trip kali ini memang teruja..sebab aku dapat beberapa kali rentapan ikan..tapi aku hanya dapat daratkan 2 ekor ikan belitung ( dorado ) je...kami naik di pengkalan Dulang, yan Kedah. Ada orang tanya kenapa awak suka p memancing tengah laut. Mudah je..sebab aku cucu nelayan dan aku dibesarkan di kampung nelayan..haha itu je...adios beb..jumpa laginto

23 comments:

Penulis Rindu said...

salam..best kan kalu pi memancing kalau dapat ikan

thomas said...

wah!Ikan besar dapat kali ni.

(✿◠‿◠) said...

ikang....ikang..ikang..haha.

a loqman said...

maksih ye

mr thomas
miss

♥Hidayah♥Novelis♥ said...

excuse me...

bapa saya suka memancing, apa kata ramai2 pegi trip memancing.. haha :D

best kan memancing?

pancing udang galah lagi best. Dapat makan udang galah..free~

a loqman said...

makasih
hidayah..kawan saya pun ada nama hidayah..tapi mengail udang galah tak tril..sbb rentapan dia tak kik.la.

zulkbo said...

salam..
kalau dah minat tu..apa pun sanggup kan..?saya tak kut..?ke "laut" pasar selayang la jawabnya..he he

ghost said...

tau ada keseronokan tersendiri bila memancing nih..tapi aku kalau ajak sekalipun mesti takkan pegi punya.

ajak makan ikan fresh2 nih aku tak tolak..haha

a loqman said...

makasih

zulkibo..tuan dok kat pasar borong ok la
Cik Biskut..kalau abang ajak ..nak pi kut,,hehe

Kak Mahh said...

Bakar sedap...stim ikan pun sedap..
psstt..mulai esok hingga 20 mac akak tak dpt BW akak ride di Indon...nak tau aktiviti terkini kena add FB.

Anonymous said...

mkn sedap nie..haha

Gen Fujita said...

Wah boleh tahan besar-besar jugak hasilnya ya.

a loqman said...

makaisih

kak ziamah
rushd
genfujita

ieda maris said...

wah! dpt ikan.. hebat2!
tgk sekali cm masked rider lah ;P

Mr.J said...

wah!! aku tak pernah ada peluang mancing kat laut.,, mancing Puyu di Parit je..


Bagaimana membuat Password "Kata Laluan" pada Posting / entry di dalam Blogspot .

a loqman said...

makasih

shida..itu anak buah aku..saja dia pakai camtu

mr j..sekali sekala pi la

ASSOYFINGER67 said...

best gak...bila tiba maghrib ....mentari terbenam dan solat atas bot...(duduk)..lagi best bila tido...macam tido atas buaian...aku rindu saat itu.....semuanya dah berlalu...huhu..(terkenang penn senator aku...)

a loqman said...

makasih

assoy..lama kau x mai ye

sud@is said...

xda gambar ikan belitung?...
bestnyer ikan fresh

a loqman said...

sudais nanti aku boh

HaN WarreN said...

Bestnya kalo dapat memancing ni....

~~su manje~~~ said...

salam ziarah e.abu loqman
maaf lama sumanje tak online..
beruk band problem....

masram said...

Sama sobat sayajuga hoby memancing ...!!!

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung