Nuffnang

Thursday, October 4, 2012

Gempar Nie : Gadis Risau Takut Selaput dara Terkoyak ? bacaan untuk 18 tahun saje..




Gambar Google Nie..[ contoh je]


Takut selaput dara koyak ketika garu

  
SAYA gadis berusia 17 tahun, memiliki ketinggian 165 sentimeter serta berat badan
 kira-kira 88 kilogram. Ketika membuang air kecil, saya sering memancutkan air
yang deras ke faraj untuk mencucinya. Saya sudah biasa dengan tabiat itu kerana
 berpendapat ia tidak mendatangkan apa-apa kesan. Apatah lagi, kemaluan saya
sering gatal serta berbau. lagi tau
Saya juga menggarunya hingga berdarah. Saya bimbang jika selaput dara saya
 terkoyak akibat tabiat saya itu. Sehingga kini, gatal itu masih belum hilang. Apakah
pandangan doktor untuk merawat kegatalan ini?

GADIS RISAU,
Kedah.



Jawapan :

ADA kawasan kemaluan atau faraj yang mempunyai permukaan kulit berjenis
mukosa yang sensitif kepada sentuhan, ia mudah luka. Percikan air dari kawasan
dubur juga boleh memindahkan kuman ke bahagian faraj dan menyebabkan jangkitan.

Jika benar anda mengalami jangkitan, ada rawatan mudah berbentuk pil dan ubat krim
 sapuan pada bahagian kulit yang melecet itu. Doktor juga boleh memasukkan swab
seperti putik kapas pada lubang di celah selaput dara untuk mengambil sampel lelehan
terbabit bagi ujian makmal. Selaput dara jarang mengalami kecederaan kerana ia
dilindungi oleh bibir kemaluan (labia minora) melainkan anda berada dalam posisi
 kangkang luas. Doktor boleh memastikan keadaan selaput dara.. Hmetro

5 comments:

The Fakhirin said...

adehhhhhh

Penulis Rindu said...

fuyoo..mcm mcm ..budakla nie..tanya soalan

Anonymous said...

Nikah jelah, hilang gatal dan tak payah bimbang hilang tak hilang... memang hilanglah sebab berkahwin.

umiawadah said...

kalau aktif bersukan pun..ada potensi selaput dara koyak...eloknya jaga kebersihan

Penulis Rindu said...

betul tu...jangan pandai pandai main tau...

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung