Nuffnang

Thursday, February 21, 2013

Bersejarah .. Nurul Izzah Anwar Berpidato Di Universiti Malaya..hebat !!!

Nurul Izzah Memberi Pidato DI UM 

UM dalam Sejarah. Anak kepada Mantan Aktivis Mahasiswa Universiti Malaya (Anwar Ibrahim) Nurul Izzah telah berceramah  di dalam Universiti Malaya sewaktu seminar Politik dan PRU 13 siang tadi.

Tahniah dan syabas buat Prof Dato' Dr Mohammad Redzuan Othman ,Dekan Fakulti Sastera dan Sains Sosial atas anjuran " SEMINAR POLITIK DAN PILIHAN RAYA MENJELANG PRU KE-13"

Sempat beliau beritahu hadirin
"Saya diminta untuk membatalkan seminar ini oleh Jabatan Perdana Menteri dan Kementerian Pengajian Tinggi ,tapi saya tetap bertegas untuk melaksanakannya. Saya kata siapa anda untuk mengarah saya?"

Bagi saya mahasiswa sudah matang dan kalau saya seorang 'bapa' dan sering menghalang anak-anak untuk melakukan itu dan ini maka mereka akan jadi bodoh ! Saya hanya memantau dan takkan menghalang. Satu lagi takkan saya nak buat pertandingan Boria pula? Kita sudah hampir nak PRU. Pendidikan dan kefahaman politik itu penting.

Ucapkan terima kasih juga kepada VC kita. Tan Sri Gauth Jasmon. Beliaulah satu-satunya VC yang lain dari yang lain. Tidak termakan dengan tekanan pihak Kerajaan

Jom Klik  Fan PAGE ORANG KAMPUNG

5 comments:

Penulis Rindu said...

nurul izzah memang ada aura la

ayah said...

Alhamdulillah..ada juga diUniversiti tidak diikutkan telunjuk umno saje. Org2 yg x cerdik dan hati gelap yg masih bersama umno.

shellyrimula holiday said...

semoga selepas ini banyak IPTA yang akan ikut jejak UM. suatu ketika dulu UM adalah IPTA yang menjadi impian anak anak kita yang cerdik utk menimba ilmu disini dan merupakan sebuah U yang menjadi kebanggaan negara.Syabas diucapkan kepada seluruh warga UM.

PokAmid said...

Tahniah Prof Dato' Dr Mohammad Redzuan Othman dan UM! Tabik spring untuk Sdr Prof! Bukan uni yang satu lagi tu, nuuun jauh di utara! Di situ ampuan diberi setiap detik kepada UMNGOK!

PokAmid said...
This comment has been removed by the author.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung