Nuffnang

Wednesday, February 20, 2013

G@mpar Nurul Elfira Loy Kini Bertudung Setelah Mimpi Kiamat


Duta kosmetik Maybelline ini sudah bertudung seperti Shila Amzah, Siti Fazurina, Diana Amir dan banyak lagi pelakon lain yang sudah berhijrah.
Tahniah, Elfira Loy Kini Bertudung! Elfira kelihatan semakin manis dan KepohGiler juga doakan semoga dia bertambah murah rezeki nanti.

Dengarnya Elfira bertudung kerana telah bermimpi, mimpi yang menakutkan dirinya itu sebenarnya telah pun dilalui beberapa kali. Tetapi setelah mimpi yang terakhir, Elfira bertambah yakin untuk berubah.

“Baru-baru ni saya mimpi tentang hari Kiamat. Dalam mimpi tu, saya dalam perjalanan ke masjid. Tiba-tiba ada batu bulat-bulat jatuh dari langit,”
“Saya sangat takut, Saya terus cari mama, Tapi mama tak ada, Ahli keluarga yang lain juga tidak ada, Saya takut sangat,”
“Kemudian saya tersedar, Saya terus lari ke arah mama dan menangis, Mama terkejut dan hairan kenapa saya menangis, Saya katakan yang saya mimpi hari Kiamat.”
Terima kasih juga atas dorongan rakan sekolah beliau, seorang rakan Elfira yang menuntut di sekolah agama dikatakan sering menceritakan kisah-kisah nabi kepadanya membuatkan hati Elfira dikatakan nekad untuk serius berhijab.

Dengan gaya terbaru ini, Elfira sekaligus telah mengubah penampilannya dan menjadikan agama adalah kewajipan utama dalam melaksanakan perintah-perintah Allah S.W.T seperti memastikan solat lima waktu terlaksana dengan sempurna. Alhamdulillah dan tahniah sekali lagi buat Elfira Loy.

11 comments:

Sidratul Muntaha said...

tu adik dia la
esliza
bkn dia

Anonymous said...

2 hari lepas sy pun ada mimpi benda yg sama.. batu bulat2 jatuh dari langit.. :'(

Penulis Rindu said...

saya dah cek ..di Internet meme gambar dia

Anonymous said...

Pic yg first tu adik dia la.. Pic yg second baru elfira.. Yg mimpi cite mcm nk kiamat tu mimpi dari cite si adik..

Anonymous said...

Ko men tulis je.....tu adik dia la...nak tulis cari sumber yang betul....ni men hentam je..

Ayue Rejaluddin said...

Yang dah bertudung tu adik elfira...
Bukan elfira...

Anonymous said...

baca SINI la weh...
adik dia la bhai...

Penulis Rindu said...

saja nak test hampa...hehe..ok maaf si

Umi Nazrah said...

ooooooooooo guna nama elfira la ni ye padahal adik dia -_-

terbakor said...

bkn die bang. tapi adik die..

Anonymous said...

tak ape lah sape2 pun yang pasti alhamdulillah makin bertambah artis2 yang ingin lebih mendekatkan diri kepada islam dan berhijrah...semoga istiqomah

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung