Nuffnang

Monday, November 18, 2013

Allahu Akhbar.[ Video ] Taufan Haiyan Di Filipina. Ini Balasan Dari Allah.Akibat Mereka Yang Bakar Masjid

Mereka Yang mempertahankan Masjid di tembak


Masjid Di Robohkan Begitu Rakus sekali  [ ada Video ]



Inilah Kesan Dari Taufan Hayan Yang di turunkan oleh Allah.. Ombak yang datand seperti Tsunami menghapuskanya dengan sekelip mata.



Inilah Angin taufan haiyan yang bertiup selaju 315 Km sejam..

Allahhu akhbar inilah kesan dari taufan Haiyan yang melanda semoga menjadi iktibar kepada kita.


Kalau di Teliti  ulasan Pemberita TV, menyatakan akibat kemusnahan dari taufan Haiyan ini adalah peringatan dari Allah, semoga pihak yang melakukanya mendapat ganjaran setimpal dari Allah..

6 comments:

Penulis Rindu said...

semua ini kekuasaan allah

Anonymous said...

Dah tuuu ... pengerusi tabung haji gatai pi tolong buat apa... biaq pi la depa rasa. bukan tak kesian, tapi dah lama ISLAM di tindas di sana!!!

cucu raja kafur said...

kat malaysia dulu masjid bujal di trengganu dirobohkan,org yg sedang sujud dlm masjid tu di angkat beramai2 di alihkan,yg melakukan perbuatan terkutuk tu org melayu yg berugama islam....tak hairan le klu kat filipina tu org kapir kristian,ni org islam yg sembahyang tonggang tonggek buat keje yg terkutuk tu mcm mana...mcm mana klu kat tganu kena tofan hayan tu

Anonymous said...

Tidak dinafikan bencana yang berlaku adalah atas kehendak dan kekuasaan Allah SWT utk manusia belajar dari kejadian tersebut.
Tapi jgn la kita suka mengaitkan bencana yg berlaku dgn sesuatu yg lain pula..... Tempat berlakunya robohan masjid tu dekat dgn Manila yg tak kenapun taufan Hayan tu. Taufan tu melanda kepulauan Latte dan kemudiannya ke Vietnam. Kat Vietnam tu apa pula sebabnya?
Ingat masa Aceh dilanda tsunami, kita ditunjukkan dgn gambar Masjid Baitul Rahman yg berdiri teguh sedangkan bangunan lain disekelilingnya musnah ..... tak lama lepas tu satu gambar yang hampir sama berlaku di India yg juga kena tsunami pada tarikh yg sama. Tapi kali ini gambar kuil hindu, apa kita nak kata? Akidah kita jgn mudah bergoncang dgn cerita atau gambar2 macam tu .... semuanya yg berlaku ada penjelasannya dan setiap satunya akan digunakan oleh pihak yg lain utk membuktikan kebenaran kepercayaan mereka.
Allah akan sentiasa menduga kita sama ada besar atau kecil .... kita kena terima sahaja dan berserah kepadaNya disamping berdoa agar dijauhi dari malapetaka dan segala yg buruk tidak menimpa kita.

asam pedas power abg piee said...

tak elok klu kita gembira bila org ditimpa malapetaka,sepatutnya kita merasa sim pati dan bersyukur kita terlepas dari malapetaka tersebut,kita harus banyak berdoa agar kita di biaskan dari bencana se macam itu

Anonymous said...

Setiap apa yg allah beri tu mesti ada sebabnya!,sebagai org islam,kta haruslah sentiasa bersyukur dan jgn bergmbira diatas musibah yang melanda org lain

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung