Nuffnang

Saturday, December 14, 2013

Gambar pelajar Maahad Tahfiz Gantung diri tersebar..Benarkah ini ?


Gambar pelajar Maahad Tahfiz Gantung diri tersebar

Ini adalah satu perkembangan sosial yang perlu diberikan perhatian segera.
Rasanya, kes bunuh diri di kalangan remaja Islam semakin kerap berlaku dan sering kedengaran kini.
Punca mengapa perkara ini semakin kerap harus disiasat segera. malaysia pos.
Kalau hendak kata soal jahil agama, dalam kejadian terbaru yang sedang hangat di media sosial… ia dikatakan melibatkan seorang pelajar tahfiz di Maahad Tahfiz Kok Lanas Kelantan.
Ketika ditemui, remaja berkenaan dikatakan telah meninggal dunia selama beberapa hari.
1463067_247269562096335_319935141_n

1465238_247269628762995_1105842956_n
Seorang pelajar berusia 16 tahun ditemui tergantung dengan kain pelekat dalam tandas terkunci di sekolah Maahad Tahfiz di Kok Lanas Kelantan.
Ia ditemui penyelia sekolah Zul Atfi Mohamad, 37, setelah membuat pemeriksaan rutin di sekolah tersebut. Mayat seorang lelaki separuh bogel dengan hanya memakai baju dan jaket manakala lehernya diikat dengan kain pelekat tergantung dalam tandas dan terdapat kesan darah dan najis di lantai bilik air.
Menurut siasatan polis mayat pelajar itu sudah tiga hari berada dalam keadaan demikian. Tiada kaitan dengan unsur jenayah dan kes diklafikasikan sebagai kematian mengejut.

4 comments:

jengking said...

Berkemungkinan.. arwah dibuli sehingga mati? Akibat takut.. mereka membuat arwah mati seolah olah menggantung diri? Apa pon alfatihah..

Anonymous said...

Dimusim cuti persekolahan adakah remaja ini tinggal berseorangan, jika benar kenapa dibiarkan tanpa pengawasan? Entah apalah tekanan dihadapinya mungkin kelaparan, ketakutan, kesunyian, sakit atau gangguan iblis. Dia menjadi buntu fikiran dan di tandas pula tempat kediaman makhluk iblis. Perkara telah berlaku tidak boleh diubah tapi bagi yg masih hidup jadikan iktibar untuk mengelak kejadian ini berulang di mana2 asrama.

Anonymous said...

Bakpo la blogger paka kopiah pun perangai cam $¥€₩£§€¥$.. Kau dah confem ker budak ni.bunuh diri?? Ko dah tgk ker report bedah siasat budak.ni? Mati sbb tgantung or etc.. Ko ni jgn jadi mcm.blogger umno la kaki fitnat.. Sia2 jer ko pakai kopiah.. Xder beza ngn blogger umno kalo stail kau publish info mcm ni.. Buang kopiah tu bro..!!!

Anonymous said...

Blogger fitnah ada dalam umno dan ada juga dalam pr. Kalau dah jenis suka sebarkan cerita tanpa hati-hati ni, bukan mengikut parti. Semua bangsa dan agama ada....

Inilah iman.

Iman dinilai pada individu.

Semakin tinggi iman, semakin gerun dan malu individu tu pada Allah.

Manusia akan dihakimi diakhirat secara individu, mengikut amalnya...bukan secara rawak mengikut jemaah atau parti dianggotainya.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung