Nuffnang

Friday, December 13, 2013

HEBAT KUASA DAN PENGARUH KEYBOARD WARRIORS ... JPJ MAU BATALKAN SAMAN YANG DI KELUARKAN KEPADA PEMANDU LORI YANG MEMBAWA MUATAN BERLEBIHAN UNTUK MANGSA BANJIR!!!

HEBAT KUASA DAN PENGARUH KEYBOARD WARRIORS ... JPJ MAU BATALKAN SAMAN YANG DI KELUARKAN KEPADA PEMANDU LORI YANG MEMBAWA MUATAN BERLEBIHAN UNTUK MANGSA BANJIR!!!



Jangan pandang keyboard warriors Pakatan Rakyat sebelah mata ..

Jabatan Pengangkutan Jalan ( JPJ) hari ini berkata ia tidak menyedari bahawa pemandu lori disamanoleh pegawai-pegawainya kerana membawa muatan berlebihan sebenarnya membawa barang-barang berkenaan untuk mangsa banjir di Pahang.

Ketua Pengarahnya , Datuk Seri Ismail Ahmad berkata, pemandu tidak memberitahu pegawai-pegawai penguatkuasa JPJ yang bertugas ketika itu,  bahawa barang-barang itu adalah untuk mangsa banjir di Pahang apabila dia berhenti di plaza tol Gombak, Selangor.

" Pemandu sepatutnya bercakap benar  bukannya mensensasikan kejadian itu dalam media sosial," katanya kepada pemberita selepas penutupan program JPJ di Tumpat .

Pegawai JPJ telah menyaman pemandu lori dan syarikat itu pada 7 Disember lalu kerana membawa muatan berlebihan dengan barangan seperti pakaian , selimut, beras, gula , susu dan tepung.

Pemandu didenda RM150 dan syarikat pengakutan itu, RM450.

Berita itu pergi viral pada media sosial , mendakwa bahawa JPJ telah kejam dalam menyaman sebuah lori membawa barang-barang yang dimaksudkan untuk bantuan banjir .

Ismail berkata JPJ telah bersedia untuk membatalkan saman yang dikeluarkan kepada pemandu lori dan syarikat untuk menamatkan kontroversi .

1 comment:

Anonymous said...

Baghu hangpa tau. Hangpa ingat hangpa ada kuasa boleh buat sesuka hati? Hangpa lupa kot yg Allah lg maha berkuasa.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung