Nuffnang

Monday, February 3, 2014

Politik Selangor berat Buat Khalid untuk hadapinya..anwar

  • Anwar: Cabaran politik S'gor berat buat Khalid
  •  Feb 2 2014
  • Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menepis dakwaan beliau mengintai kerusi DUN Kajang semata-mata untuk menyelesaikan masalah dalaman parti, seperti mana kritikan pelbagai pihak.

    Dalam sidang medianya di Masjid Al-Nadhoh di Seberang Perai, malam tadi, Anwar menjelaskan adalah di luar keupayaan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim untuk menangani cabaran politik di negeri itu khususnya propaganda dan tekanan kerajaan persekutuan.

    Anwar berkata strategi keseluruhan di belakang "Gerakan Kajang" bahawa ia adalah penting bagi Selangor untuk menjangkaui hanya menjadi negeri yang cekap, dan untuk mengekalkan status quo.

    "Untuk dilihat sebagai model ialah mampu menahan propaganda yang berterusan dan tekanan yang berterusan daripada kerajaan persekutuan, yang menyebabkan banyak program kita ditangguhkan atau tergelincir," kata Anwar selepas berucap kira-kira 800 di Kubang Semang, di Seberang Perai, Pulau Pinang

6 comments:

Anonymous said...

banyak perkara tertangguh/tergelincir.ketidak mampuan mb menghadapi propoganda/tekanan pusat.hya diwarwarkan cekap wlu kedekut peruntukan bgi menambah gudang?
pkr perlu menjadikan selangor negeri contoh.x mcm pas dgn kelantan..sekurang2 lebih dr dap kat penang.
mungkin inilah setakat kemampuan pkr yg kajang cuba nak dijadikan nuar sebagai hero thamil.dgn kepakaran nuar/kuncunya dlm menidakkan peranan kerajaan pusat meneruskan momentum
ke wawasan 2020.tak kira siapa memerentah yg sayogia cacamerba.itulah prinsip bn yg utamakan sebuah negara berdaulat penuh makmor.amin

Anonymous said...

kenyataan yg dubuat oleh anwar tu macam teringin nak jadi mb ajee.
kalau itu apa yg tersirat, kita ramai-ramai terutamanya penyokong-penyokong PAS 'MALUKAN ANWAR' diKajang.
Kalau dah tahu propoganda dan tekanan dr umno kenapa nak biarkan TS Khalid MB kesayangan rakyat Selangor keseorangan, sebagai satu pasukan kita sama-sama bantu beliau, bukanya mencari peluang untuk mendapatkan kuasa.

Unknown said...

TS Khalid bukanlah orang politik. Jadi, krisis politik di Selangor haruslah ditangani oleh Kepimpinan Parti. Kalaulah DSAI yang berada dalam pentadbiran negeri, itulah yang terbaik. Orang lain tak payahlah kecuh2. Lagi pun bukanlah menyalahi undang2.

Anonymous said...

kami sebagai rakyat Selangor amat berpuas hati dgn pentadbiran TS Khalid walaupun TS Khalid bknnya org politik. Ini masalah dalaman PKR terutamanya antara Azmin dgn TS Khalid. Rakyat Selangor dapat menilai siapa yg inginkan kuasa dengan org yg lebih mengutamakan rakyat.

Anonymous said...

anwar ibrahim macaaamm bagus.
Gila kuasa
rakyat selangor berpuas hati dgn MB sekarang

ctpayong said...

mengapa 'sombong' sangat. bukankah kuasa itu bersifat sementara. harta pun sementara di dunia.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung