Nuffnang

Wednesday, November 26, 2014

Inilah Top 10 Negara Paling mahal Untuk Beli Kereta.Adakah Malaysia Tersenarai?

Inilah Top 10 Negara Paling mahal Untuk Beli Kereta.Adakah Malaysia Tersenarai?


Harga sesebuah kereta bagi setiap negara adalah dijual pada harga berbeza-beza diatas beberapa faktor termasuklah cukai.

Menurut laporan sebuah portal, Jalopnik yang mana sebuah laman web yang popular telah menyenaraikan senarai 10 negara yang paling mahal untuk membeli kereta.

Perbandingan itu dibuat terhadap jenis kereta Toyota Prius dan Scion FR-S di negara America Syarikat dan negara-negara lain.

Berdasarkan kenyataan yang dipetik oleh laman web tersebut, penilaian bagi menempatkan kedudukan negara-negara dalam senarai adalah bersarkan pendapat-pendapat dari rakyat-rakyat negara tersebut termasuk warga asing.

Harga kereta yang dijual di negara-negara ini adalah berkali-kali ganda dengan harga yang dijual di Amerika. Lebih mengejutkan kami adalah Malaysia juga tersenarai. - Siakapkeli.com.my

10 - CUBA



9 - NORTH KOREA




8 -  ST. KITTS AND NEVI



7 - UNITED KINGDOM



6 - BRAZIL



5 - CHINA



4 - NICARAGUA


3 - INDONESIA



2 -  MALAYSIA



1 - SINGAPURA



5 comments:

Anonymous said...

Tempat ke-2 turrr.
Tahniah2
org umno misti gumbira

Anonymous said...

Bila ada GST nanti mungkin boleh jadi JOHAN mengalahkan Singapura.
Satuuuuuu Mesiaaaaaa

Anonymous said...

Kalau jual murah nanti menyebabkan kemalangan jalan raya....
hih hih

Anonymous said...

Cara kerajaan S'pore utk mengurangkan rakyat membeli lebih kereta dgn menaikkan harga kereta tinggi dan menjadi penyebab harga kereta termahal adalah S'pore kerana perkara2 berikut. Luas S'pore dlm 700++km p'segi. Kebanyakkan penduduk berpendapatan tinggi dan mampu memiliki kereta lebih sebuah dlm setiap keluarga (jika harga kereta mengikut pasaran biasa). Kerajaan S'pore menghadkan pembelian kereta dan hanya digalakan sebuah rumah tidak lebih 2 buah kerana penduduk tinggal di rumah flat dan jika sebuah rumah lebih 1 kereta mana nak parking (kena bina banyak parking atas bumbung dan bawah tanah), mengelakkan jln menghadapi traffic jem yg teruk kerana kawasan kecil. Wlaupun kerajaan menghadkan pembelian kereta tetapi system pengangkutan awam S'pore adalah terbaik dirantau Asia. Adakah Msia juga mempunyai masaalah sama spt S'pore utk menjadi negara ke2 kereta termahal selepas S'pore.

Anonymous said...

Kerajaan nak cover balik subsidi minyak tu..
Kesian Najib .. penat pikirkan macam mana nak kurangkan kos hidup rakyat.. jadi rakyat kena berkorban untuk negara.. Najib dah banyak berkorban untuk negara..

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung