Nuffnang

Sunday, November 30, 2014

Perkongsian Cerita Pengalaman Seorang Wanita Yang Terselamat Dari Nafsu Lelaki..Perghhh..


Gambar Hiasan

Semalam mendengar perkongsian dari seorang wanita yang terselamat dari sebuah penipuan dunia, nafsu, dan lelaki. Tangisan penyesalan kerana melakukan dosa. Semoga Allah berinya istiqamah..

Semasa belajar di universiti sibuk bercinta. Ikut lelaki itu ke mana sahaja. Sehingga segala kemahuan lelaki itu dituruti. Bercinta sakan sepanjang belajar. Lama-lama makan makian, pukulan, sepak terajang. Duit ptptn, duit simpanan, duit belanja dari ibubapa semuanya dihabiskan untuk bersama lelaki tadi. Setahun di pukul dan dihina.



Tidak dihormati oleh lelaki tadi sehingga hilang keyakinan diri. Begitulah anak muda baran dan melepaskan pada orang yang lemah.

Satu malam semasa di hotel bersama dipukul dan terhentak kepala di lantai sehingga pengsan. Lelaki itu tidak hubungi ambulans malah terus meninggalkannya. Masuk hospital lama kerana hentakan dan tekanan.

Selepas itu mula membetulkan diri. Solat taubat. Belajar ilmu agama. Menangis..mula kembali pada Allah..

Kini beliau berkahwin dengan seorang lelaki yang sanggup menerimanya. Tanpa dating dan tidak pernah berjumpa pun. Terus dalam masa beberapa bulan bernikah. Katanya dia syukur pada Allah. Dia samakin rapat dengan ibubapanya. Segalanya dimudahkan oleh Allah. Kini sedang mengandung dan dia bersama suami sibuk belajar menjadikan keluarga membawa sunnah Nabi saw. Bila balik pada Allah. Dia sentiasa menerima dan memaafkan kita semua..itulah jalannya.

Allah maha pengampun dan penyayang. Kasihan ramai lagi anak muda di luar sana yang sedang hidup begini. Membelakangkan agama dan keluarga. Larilah ke mana pun bahagia hanya dalam taat pada perintah Allah dan sunnah Nabi saw.

Ya Allah selamatkanlah semua anak muda kami dari banjir maksiat yang melanda ini. Berilah bilion manusia yang masih tenggelam dalam lautan kelalaian dunia ini. Mabuk dunia. Segera sedar dari mabuk itu. Ini semua salah saya

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung