Nuffnang

Saturday, December 6, 2014

Perghhh..Nenek Daun Ketum..



Jitra: Kegiatan licik seorang nenek berusia 65 tahun yang menjadi tauke daun ketum sejak setahun lalu akhirnya terbongkar apabila dia ditahan polis di rumahnya di Kampung Pida 6, Kodiang, di sini, kelmarin.



Dalam serbuan kira-kira 11 pagi, warga emas berkenaan ditahan bersama anak saudaranya berusia 29 tahun ketika sedang memetik daun ketum berkenaan yang ditanam di belakang rumahnya seluas 0.3 hektar untuk dijual kepada penduduk di sekitar kawasan berhampiran.
Warga emas itu dipercayai menjalankan perniagaan keluarga itu sejak setahun lalu dan mampu meraih keuntungan sehingga mencecah RM1,000 sehari bergantung pada permintaan daripada pelanggan.
Difahamkan, anak saudaranya itu dipercayai diupah untuk memetik daun ketum itu bergantung pada permintaan setiap hari dan biasanya ia membabitkan kuantiti yang banyak.
Ketua Polis Daerah Kubang Pasu Superintendan Abd Rahim Abdullah berkata, berdasarkan maklumat awam, sepasukan lima anggota daripada Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik (BSJN) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu serta tujuh anggota daripada Balai Polis Kodiang melakukan pemeriksaan di rumah terbabit.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung