Nuffnang

Sunday, January 18, 2015

Kronologi. Bagaimana .Penjawat Awam Di Pukul Semalam..



KRONOLOGI KES


Mangsa yang berada di pejabat mendapati lampu di bahagiannya (tingkat 24) mengalami ‘blackout’. Mangsa kemudian menghubungi pihak maintanance dan memaklumkan perkara itu.


7.30 PETANG

Suspek telah naik ke tingkat tersebut dan membuat pemeriksaan. Suspek memaklumkan, lampu tidak dapat diperbetulkan.

Memandangkan keadaan di dalam pejabat gelap gelita, mangsa meminta suspek menemaninya mengambil barang di tempatnya kerana mahu balik selepas tidak dapat meneruskan kerjanya. 

Dalam perjalanan mengambil barang mangsa (3 meter dari pintu utama), mangsa telah dipukul di bahagian kepala sebelah kiri (suspek kidal) menggunakan ‘adjustable’ menyebabkan mangsa jatuh dan menjerit. 

Jeritan mangsa membuatkan suspek terus memukul mangsa dan mangsa sempat merayu, 

“Jangan bunuh aku!”

Suspek tersedar dan membiarkan mangsa lari ke tingkat bawah.

Sampai di bahagian lobi, mangsa menuju ke arah kafeteria bangunan berkenaan dan meminta pertolongan orang yang berada di kafe tersebut.

Hasil siasatan polis mendapati, suspek yang berusia 21 tahun itu cuba menyamun mangsa berusia 31 tahun, atas alasan tekanan hidup.





4 comments:

Anonymous said...

Suspek kata tekanan Hidup.Nampak bukan dia sorang je Ramai lagi Rakyat Malaysia yg Tertekan Dan Kesempitan hidup.Krja siapa in past I Kera Jaan BN yg punye kerja

Anonymous said...

Dgr cerita putra jaya dah jadi bkn pusat pentadbiran aja tp pusat dadah jgkr... Ramai dah dok ngarut situ... Bkn tekanan hidup tetapi tekanan yg dicari... Masjid xdiumarah tu le jadi gitu bangsa ku...

Anonymous said...

Anon atas ni iman kurang. Byk buat maksiat. Tu sbb komen pakai kepala lutut. Kena dkt mak ko ke adik ko ke bini ko ke bru la rasa penangan. Ni contoh mentaliti yg sakit mental dr pembangkang mne ntah. Suspek tu perangai mmg sebijik mcm ko.

Anonymous said...

najib lagi tertekan skrang tengok cool aja..........doakan TGNA sentiasa dalam keredaan h lindungan Allah

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung