Nuffnang

Tuesday, June 23, 2015

Azmin: Sultan mahu k'jaan S'gor terus stabil


Azmin: Sultan mahu k'jaan S'gor terus stabil

Menteri Besar Selangor Azmin Ali berkata Sultan Selangor mahu kerajaan negeri terus stabil untuk membangunkan negeri dan melaksanakan tanggungjawab kepada rakyat susulan masalah dalaman Pakatan Rakyat.

Azmin berkata baginda mengambil maklum mengenai penjelasan beliau berhubung perkara itu dalam pertemuan mereka semalam.

"Pada kesempatan ini, saya juga telah memaklumkan kepada DYMM Tuanku Sultan tentang masalah dalaman Pakatan Rakyat di peringkat nasional.

"Saya memberi jaminan kestabilan dan keutuhan Kerajaan Negeri Selangor untuk terus fokus kepada usaha memenuhi aspirasi rakyat melalui penjanaan pertumbuhan ekonomi dan keadilan sosial.

"DYMM Tuanku Sultan mengambil maklum tentang penjelasan yang saya berikan dan Baginda mahu Kerajaan Negeri Selangor terus stabil untuk membangunkan Selangor dan melaksanakan tanggungjawab kepada rakyat," katanya dalam satu kenyataan.

Sebelum ini DAP mengisytiharkan Pakatan Rakyat yang terdiri daripada parti itu, PKR dan PAS tidak lagi wujud susulan keputusan Muktamar PAS baru-baru ini untuk memutuskan hubungan dengan DAP telah 'membunuh' gabungan itu.
  
Akur dengan keputusan tersebut, Ketua Pembangkang yang juga Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam satu kenyataan semalam seolah-olah menyalahkan PAS sebagai punca pakatan pembangkang berpecah namun ingin teruskan kerjasama dengan kedua-dua parti.

Bagaimanapun Azmin yang juga timbalan presiden PKR mengambil pendirian bahawa Pakatan masih wujud walaupun DAP berpendapat sebaliknya.

Sementara itu, dalam kenyataan itu, Azmin berkata pertemuan dengan baginda semalam antara lain mengenai kemajuan usaha memuktamadkan Perjanjian Utama Penstrukturan Semula Industri Perkhidmatan Air di negeri itu.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung