Nuffnang

Friday, July 31, 2015

Perghhh !!! Gadis berniqab kerja pengimpal ( Welder ) jadi perhatian


MENGGUNAKAN nama Saya Tyra di laman sosial Facebook, seorang gadis yang memakai niqab walaupun berkerja sebagai pengimpal di sebuah syarikat terkemuka menarik perhatian netizen.

Di laman Facebooknya, gadis itu dilihat mengenakan berseluar jeans dan seragam kerjanya serta berniqab.

"Walaupun saya seorang pengimpal dan bekerja di Sapura Kencana. Jangan pelik dengan pemakaian saya.

"Berseluar besar. Berniqab dan berbaju besar. Tak ada nampak bentuk badan. Dari belakang orang fikirkan lelaki. Bila dengar suara orang baru tahu saya perempuan," tulis gadis itu dilaman Facebook miliknya.

Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

Tambahnya lagi, aurat wanita wajib dijaga tidak kira apa pekerjaan kita.

Rata-rata netizen kagum dengan penampilan dan prinsip yang dipegang gadis yang berasal dari Perak ini.

"Tahniah! mudah-mudahan  adik istiqamah dalam menjaga aurat dan berniqab," tulis Hanan Hamzah

Manakala Nur Azmina mengucapkan tahniah dan diharap perilaku gadis ini harus dijadikan contoh kepada wanita lain terutamnya yang bekerja dalam bidang teknikal



Di luar tempat kerja saya tetap memakai niqab. Di tempat kerja pun saya pakai. Ikutkan di tempat kerja takpayah pakai pun takpe. Tapi disebabkan debu pasir dan debu besi. Saya beranikan diri untuk pakai. Tapi bila saya bekerja. Niqab ni saya lipatkan keatas sorok kat topi sebab saya nak pakai mask. Habis kerja saya turunkan balik. Yang penting safety 1st.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung