PAKA - Kisah perkahwinan seorang warga emas berusia 62 tahun dengan gadis berusia 18 tahun menjadi viral di media sosial sejak beberapa hari lalu.
Sinar Harian berusaha menjejaki pasangan itu yang tinggal di sekitar Paka dan berjaya menemu bual pengantin lelaki yang dikenali sebagai Ismail atau mesra dipanggil Pok Well.
Kata Ismail, dia sudah menjangkakan tanggapan masyarakat terhadap perkahwinannya.
Menurutnya, dia hanya mengadakan majlis perkahwinan melibatkan ahli keluarga, tetapi ada pihak telah menyebarkan gambar perkahwinan mereka di laman sosial.
“Saya kahwin minggu lepas, cuma buat majlis untuk keluarga terdekat saja. Bukan nak rahsiakan, tapi sudah jangka apa akan jadi kalau buat majlis besar.
“Tapi, gambar kahwin kami tetap tersebar di Facebook. Saya tak baca sebab tak ada akaun, kawan dan keluarga yang beritahu.
“Mereka mungkin sebarkan untuk maksud positif tetapi jadi negatif bila ada yang berniat tak baik,” katanya.
Tambahnya, walaupun perkahwinannya menjadi buah mulut orang, ia tidak menjejaskan kehidupan sehariannya.
“Saya macam biasa, malas nak ambil tahu apa orang cakap. Mungkin mereka tak ada kerja dan suka buang masa dengan kisah orang lain.
“Bukan hal saya saja, kisah orang lain pun mereka bercakap juga,” katanya.
Kata Ismail, dia sudah lali sikap masyarakat yang suka mencari kesempatan menjadikan kisah orang lain sebagai bahan bersembang.
“Kita tak tahu maksud sebenar mereka yang menyebarkan berita dan kadang-kadang ditokok tambah menjadi fitnah.
“Semua itu tak datangkan kerugian kepada saya sebab saya bukan orang terkenal, bukan ahli politik. Benda-benda seperti ini tak boleh disekat, mereka bebas beri pendapat,” katanya.
Ditanya mengenai kisah perkenalan dengan isterinya sehingga ke jinjang pelamin, lelaki berkenaan agak keberatan untuk bercerita