Paling Banyak Di Terjah Tau !!! Sila Gunakan Fire Fox Atau I E ..kalau Ada Malwira

Thursday, June 16, 2016

Berita Bergambar .. Sedih Dengar Kisah Penjual Ini


Aku : Assalamulaikum.. Pakcik baru berniaga kat sini ke? Sebab saya tak pernah nampak pun sebelum ni..
Pakcik : Tak ada la lama sgt nak.. Baru je lagi..
Aku : Oh patut la tak pernah nampak pun sebelum ni.. Hmm pakcik tempeyek kacang ni 1 berapa pakcik?
Pakcik : RM1.50 nak..
Aku : Haaa RM1.50??!! Pakcik biar betul?? Ada untung ke berniaga mcm ni?? Tak boleh macam ni sebab murah sangat.. Tu belum lagi kos pembungkus, penat lelah pakcik apa semua..
Pakcik : Tak apa nak.. Pakcik amik untung sikit sikit lepas duit makan pun dah berbaloi bagi pakcik.. Terus dia bercakap panjang lebar dihadapan aku sedar tak sedar airmata aku meleleh..
Damn jantan superhero melaya macam aku mana boleh nangis 😂
Buat orang orang Melawati/Kemensah/Wangsa Maju/keramat/Ampang.. Kalau teringgin nak makan Tempeyek,Kuih Bahulu dan macam macam lagi termasuk juga biskut raya. Boleh beli kat pakcik ni.. Dia berniaga di Taman Melawati berhadapan dengan kedai 7Eleven
Apa yang diceritakan dia pada aku tadi korang tak perlu tahu. Cukuplah hanya aku sorang saja yang tahu kalau tengok daripada riak wajahnya..
Tegas aku kepada majlis pembandaran tolong jangan ganggu orang yang berniaga macam ni.. Aku merayu sangat tolong jangan buat kacau!
Mari kita sama sama ringankan beban pakcik ni.. Sebarkan dan selamat berpuasa gaisss 🔥
Post a Comment

Rumah Rehat Muslim

Rumah Rehat Muslim

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung