Nuffnang

Thursday, August 4, 2016

Perghhh "Netizen Salah Anggap Video Saya" - Vida


Video yang dimuatnaik Vida dalam Instagramnya tidak disenangi netizen.















PETALING JAYA: Penaja utama Kelantan, Datuk Seri Dr Hasmiza Othman menegaskan video dalam loghat Perak yang dimuat naik di laman Instagram mengenai kekalahan Johor Darul Ta'zim (JDT) kepada Perak sengaja diperbesarkan dan disalah tafsir oleh netizen.
Menurut beliau, video itu bukan berniat untuk memperlekehkan JDT tetapi mahu pengikutnya berkongsi mengenai kekalahan pasukan tersebut di Stadium Ipoh, Perak.
"Teruk juga saya dicemuh dan ada juga netizen yang berbalah sesama sendiri. Tapi saya enggan ambil pusing dan menganggap netizen salah anggap mengenai video itu.
"Sebenarnya saya terkejut mengapa kelab hebat seperti JDT boleh tewas kepada Perak. Oleh itu saya rakam video tersebut minta pengikut ceritakan mengenai kekalahan JDT," katanya kepada mStar Online, Selasa.
Namun, Hasmiza atau lebih dikenali sebagai Datuk Vida berkata beliau tidak menduga video itu menjadi bualan hangat dan dikecam teruk penyokong JDT.
"Saya tak sangka video ini jadi panas pula. Saya harap netizen berhenti berbalah dan berburuk sangka dengan pertanyaan tersebut," katanya.
Jelas Vida, beliau sering mengikuti perkembangan JDT selain Felda United kerana kedua-duanya pasukan kuat dalam saingan liga bola sepak di negara ini.
"Selain Kelantan, saya sering ikuti perlawanan JDT dan Felda United. Kebetulan pada malam itu, saya berada di Kota Baru (Kelantan), jadi terlepas perlawanan di tempat saya berdagang," katanya.
Terdahulu, Vida memuat naik video dalam loghat Perak 'cer citer' yang bertanya kepada pengikutnya di Instagram mengenai kekalahan JDT pada Ahad lalu.
Video itu ditonton kira-kira 72,400 pelayar dan hampir 700 komen dibuat mengenainya.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung