Nuffnang

Wednesday, April 17, 2019

Wow !!! Ramai puji kegigihan 'owner' Nasi Lemak Gantung, tidur pun cantik

“Balik jual baju, saya buat nasi lemak” - Ramai puji kegigihan 'owner' Nasi Lemak Gantung, tidur pun cantik


Nurul mula berniaga nasi lemak sekitar dua tahun lalu.
FOTO seorang gadis yang terlelap di sisi nasi lemak jualannya menjadi tular di laman Twitter.
Selain memuji kegigihannya dalam mencari rezeki, ada juga yang sempat berseloroh mengenai kecantikannya.
Bercerita kepada mStar, Nurul Fauna, 22, berkata, dia sama sekali tidak menyangka foto berkenaan akan menarik perhatian ramai di Twitter.
Dimuat naik oleh adik bongsunya, posting itu sehingga kini menerima hampir 5,000 ulang kicau (Retweet).
"Saya tak tahu dia ambil gambar, masa tu tengah tunggu untuk hantar tempahan, saya terlelap sebab penat.


Selain menjual nasi lemak, Nurul turut membantu rakannya berniaga baju di Danau Kota.
"Apabila masuk di Twitter, pada mulanya saya marah adik, minta dia padam.
"Tapi dia cakap tak ada apa-apa, dia pun tak padam. Tak sangka tempahan juga makin bertambah sekarang," ujarnya sewaktu dihubungi pada Selasa.
Mesra disapa Nurul, dia yang mula berniaga nasi lemak sekitar dua tahun lepas turut membantu rakannya berniaga baju di Danau Kota, Setapak, Kuala Lumpur.

Mengimbas kejadian terlelap yang berlaku minggu lepas, Nurul berkata dia kepenatan selepas pulang berniaga baju sekitar pukul 3 pagi.
"Balik berniaga baju, saya terus buat nasi lemak. Tak sangka siap awal pula.
"Masa tunggu nak hantar tu, saya terlelap. Yang puji cakap tidur pun cantik, saya biasa je sebenarnya.
"Mungkin sebab kamera telefon adik saya dan juga solekan wajah yang dikenakan sewaktu pergi berniaga sebelum itu," ujar Nurul lagi.


Posting mengenai Nurul yang ditularkan di Twitter oleh adiknya.
Menurut Nurul, dia biasanya menerima sekitar 100 bungkus tempahan nasi lemak setiap hari.
Malah, nasi lemak hasil air tangan Nurul juga diberi gelaran unik yang mungkin membuatkan anda berfikir sejenak tatkala mendengar namanya.
"Dulu saya kerja butik, orang selalu tempah nasi lemak tapi saya tak sempat sangat nak buat.
"Kadang-kadang saya buat, lepas tu berhenti. Macam tergantung seketika. Jadi saya letak nama Nasi Lemak Gantung.
"Mula-mula saya letak Nasi Lemak Sambal Special, tapi bila saya tukar nama, lagi ramai order," katanya lagi.

Nasi lemak Nurul turut dipromosikan menerusi  laman Instagram nasilemak_gantung.
Sementara itu, rata-rata netizen turut membanjiri posting tular berkenaan dengan pelbagai komen mengenai gadis itu.
"Semua cakap kakak dia tidur cantik. Cantik gilos!! Belum tengok aku lagi, macam mengkarung mentadak mentadu tidur," tulis @ftnnatassha.

"Kalau tidur pon cantik, bangun lagilah bidadari. By the way bagilah detail perniagaan kakak, orang Malaysia suka membantu," tulis @NamakuLiha pula.

"Aduhhhhh tengah tidur pun cantik. Semoga dipermudahkan segala urusan dan dimurahkan rezeki," tulis seorang lagi pelayar Twitter.
Bagi sesiapa yang mahu membuat tempahan, Nurul meletakkan harga RM1.20 untuk sebungkus nasi lemak.
Untuk mereka yang menempah nasi lemak untuk disedekahkan, Nurul hanya meletakkan harga RM1 sebungkus.
Dalam pada itu, Nurul kini dalam proses mencari tapak yang bersesuaian untuk membuka kedai nasi lemak bagi mengembangkan perniagaannya kerana selama ini dia hanya membuka tempahan nasi lemak dari rumahnya di Wangsa Maju sahaja.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung