Nuffnang

Monday, August 5, 2019

Perghh !!! Pergi sekolah naik lamborghini balik rumah dengan helikopter. Hari persaraan guru ini sungguh istimewa


Pergi sekolah naik lamborghini balik rumah dengan helikopter. Hari persaraan guru ini sungguh istimewa




DIJEMPUT menaiki Lamborghini sambil diiringi 40 motosikal berkuasa tinggi dan pulang ke rumah dengan helikopter jenis Bell 407 GX.

Kejutan mewah itu yang dirasai pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Baling, Zahara Ismail, 58, sempena persaraannya, hari ini.

Dia yang mesra dipanggil bonda diraikan warga sekolah yang mengadakan majlis persaraan khas untuknya kenang sepanjang hayat.



Selepas tamat majlis, Zahara dibawa menaiki Lamborghini dari SMK Baling ke padang Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Baling (SMKAB) untuk menaiki helikopter dan pulang ke rumahnya di Kampung Batu Lima, Sik.

Helikopter itu milik rakan baiknya, Datuk Zuhri Abdullah yang juga rakan sekolah di Kolej Sultan Abdul Hamid (KSAH), Alor Setar.


ZAHARA menaiki helikopter untuk pulang ke rumah di Sik. FOTO Shahrizal Md Noor.

Zahara berkata, dia sangat terharu dengan sambutan luar biasa itu yang disifatkan terlalu meriah dan mewah apabila berpeluang menaiki kereta mewah dan helikopter.

“Mereka (warga sekolah) sanggup bersusah payah mengatur semua persiapan untuk meraikan saya dengan cara yang tidak pernah dibayangkan ini,” katanya ketika ditemui.

Menurutnya, selepas perjumpaan dengan rakan sekolahnya ketika belajar di KSAH, Zuhri ada mempelawanya untuk menaiki helikopter peribadi itu bagi meraikan hari persaraan.

“Mulanya saya segan tetapi dia beria-ia untuk meraikan rakan-rakan ketika di kolej dulu,” katanya yang 35 tahun bertugas sebagai guru di lima sekolah di Kedah.

Sementara itu, Guru Penolong Kanan Pra-Universiti SMK Baling Abdul Bashir Che Senik berkata, jasa Zahara untuk pembangunan pendidikan amat tinggi.

“Beliau banyak mencatat kemajuan di sekolah tempatnya berkhidmat malah antara guru sangat dihormati dan disayangi pelajar,” katanya.

Seramai 950 pelajar, guru dan kakitangan meraikan hari perpisahan Zahara dan diakhiri dengan ‘kenduri kampung’ di rumahnya, hari ini.

p/s: Syukur, rezeki dia selepas berbakti lama sebagai warga pendidik dalam menghasilakn modal insan untuk negara

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Sumber Hmetro


2 comments:

Anonymous said...

Tak sabar melihat pm7 bersara. Nak arak dia naik keta nasional ke3 atas lebuhraya berTOLol dari putra jaya ke langkawi.

Unknown said...

replica bags and watches browse around this site i3e40c3e86 replica bags aaa quality Read Full Report j7d36x5w36 replica louis vuitton handbags replica bags o4c29r9f74 best replica bags online 2018 replica gucci bags z1k30z7r57 replica bags online shopping india

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung