Nuffnang

Thursday, February 25, 2010

Berakhir Perjalanan Sebuah Ikon

Keretapi Bukit Bendera

Salam Buat semua

GEORGETOWN: Kereta api di Bukit Bendera yang telah beroperasi selama 87 tahun akhirnya akan beroperasi kali terakhir hari ini, meninggalkan kenangan indah kepada penduduk dan pelancong yang pernah ke tempat tarikan terkenal itu.
Kereta api itu bagaimanapun akan digantikan dengan sistem baru yang bernilai RM 63 juta dan dijangka siap dalam masa tujuh bulan. Mengikut daripada papan tanda yang diletakkan di kawasan tersebut, proses baik pulih bakal siap pada 28 September tahun ini.

Dalam pada itu, Exco bagi Kerja Raya, Utiliti serta Pengangkutan, Lim Hock Seng berkata pengunjung dibenarkan membuat lawatan kali terakhir hari ni. "Jadikan hari ini sebagai memori anda," katanya dalam satu kenyataan semalam. Ahad Februari 21
Katanya, penduduk Bukit Bendera dan pengendali hotel akan beroperasi seperti biasa dan satu perkhidmatan jip ke atas bukit itu akan disediakan terus daripada Taman Botani sepanjang penutupan. Oleh. MStar Online :

Semasa Mas AJi kecil, Mas sentiasa mengidam untuk menaiki kereta api tersebut dan melihat pemandangan indah dari atas bukit .. Mas pernah bersama keluarga menaiki Keretapi Bukit Bendera , beberpa kali. Sunggoh teruja apabila kita menaiki keretapi Bukit Bendera. Mas Aji juga pernah hiking ( panjat bukit ) 2 kali bersama rakan rakan, sunggoh teruja keadaan disini. SubhanALLah ..

sila layari Apa Khabar Orang Kampung_Mas Aji_ http://www.kachipemas.blogspot.com/

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung