Paling Banyak Di Terjah Tau !!! Sila Gunakan Fire Fox Atau I E ..kalau Ada Malwira

Friday, December 30, 2011

MPAJ tak sedar wujud tarian tiang


Ini gambar lelaki, tapi yang menari tu Perempuan ye...hehe

KUALA LUMPUR – Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) mendakwa pihaknya tidak tahu-menahu atau menerima aduan berhubung mana-mana pusat hiburan di kawasan Pandan Perdana yang menyediakan penari tiang bagi menarik lebih ramai pelanggan.

Pegawai Perhubungan Awam MPAJ, Norhayati Ahmad berkata, laporan muka depan Kosmo! semalam bertajuk Tarian tiang berleluasa adalah kes pertama yang melibatkan aktiviti tidak bermoral berlaku di pusat hiburan di Pandan Perdana yang diterima oleh MPAJ pada tahun ini.

“Daripada pemeriksaan yang dijalankan oleh bahagian penguat kuasa MPAJ sebelum ini, kami tidak pernah menyerbu mana-mana premis pusat hiburan yang menjalankan kegiatan tarian tiang.

“Pihak kami juga tidak pernah menerima sebarang aduan daripada orang ramai berhubung isu terbabit,” katanya.

Oleh itu, menurut Norhayati, pihaknya memberi amaran akan menarik semula lesen mana-mana pusat hiburan yang menyalahgunakan lesen premis bagi menjalankan aktiviti tidak bermoral.

“Pengusaha premis terbabit berhadapan dengan risiko penarikan lesen dan pembatalan akan dilakukan serta- merta jika ia terbukti membenarkan aktiviti tidak bermoral seperti itu,” kata beliau ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Malah tegas beliau, MPAJ juga akan menyita pusat hiburan itu jika premis tersebut beroperasi secara tidak sah.

Norhayati berkata demikian ketika mengulas laporan Kosmo! semalam yang mendedahkan mengenai sebuah kelab malam di Pandan Perdana yang didapati menyediakan khidmat tarian tiang berunsur seks oleh wanita tempatan dan wanita warga asing.

Mengikut laporan itu, dengan hanya mengenakan coli serta seluar dalam, penari-penari tiang itu tanpa segan silu mempamerkan aksi ghairah kepada para pengunjung yang rata-rata adalah lelaki tempatan.

Wednesday, December 28, 2011

Apa nak jadi Nie...dah rompak rumah dibakar pulak tu..


Salah sebuah rumah yang dibakar selepas disamun di Bandar Rinching, Semenyih, kelmarin.

--------------------------------------------------------------------------------


Kejadian tiga buah banglo yang dibakar penyamun hingga membuatkan penghuninya kerugian RM500,000 di Jalan 1/8 A kawasan perumahan Bandar Rinching di sini kelmarin membuatkan rata-rata penduduk kini hidup dalam kebimbangan.

Seorang penduduk, A. Teepah, 26, mendakwa, termasuk kelmarin, sebanyak empat buah banglo diperlakukan sedemikian oleh penyamun sejak dua bulan lalu.

Katanya, dia sekeluarga tidak lena tidur setiap kali memikirkan perkara itu kerana kediamannya terletak kira-kira 30 meter dengan rumah mangsa yang musnah dibakar.

“Saya terpaksa mengupah dua pengawal keselamatan menjaga banglo hanya kerana kejadian itu. Ia membuatkan kami risau kerana tiga buah rumah disamun dan dibakar dalam tempoh satu malam.

Amankah negara kita la nie...kita pun naik takut ..ada yang merompak..merogol pulak tu..lepas rogol bunuh pulak..Ya Allah peliharakanlah kami..jauhilah daripada manusia yang berhati binatang nie....

Monday, December 26, 2011

Minggu Membeli Keperluan sekolah anak anak.


salam buat semua...

Minggu ni ibu bapa semua sebuk dengan pembelian Pakaian anak anak bagi penyediaan ke sekolah seminggu lagi..
Perbagai ragam dan kerenah anak anak dalam pembelian baju baju sekolah ni..
ada yang mahu baju yang lembut..dan ada yang mahu ..besar sikit dari biasa .
ibu bapa telah menyimpan wang untuk membeli pakaian dan peralatan persekolah untuk anak anak...ibu bapa memberikan apa yang terbaik untuk anak anak mereka..

Saturday, December 24, 2011

Lisa & Yusry Nikah 23 Februari


Lisa Surihani dan Yusry bergambar bersama selepas mengumumkan tarikh perkahwinan mereka kepada media di Hotel Marriot Putrajaya pada Sabtu. Foto THE STAR Oleh SHAARI CHE MAT.

PUTRAJAYA: Teka-teki mengenai tarikh perkahwinan pasangan artis Lisa Surihani dan Yusry Abdul Halim terjawab apabila mereka mengumumkan bakal bernikah pada 23 Februari 2012.

Yusry berkata, dia tidak berniat untuk menyorokkan tarikh perkahwinan mereka kerana perlu berbincang dengan kedua-dua belah keluarga terlebih dahulu sebelum membuat sebarang pegumuman.

"Seperti yang sering saya katakan sebelum ini bila keluarga telah mengetahui mengenai perkara ini baru akan diberitahu kepada media tentang tarikh perkahwinan kami.

"Bukan ingin menyorok daripada media tetapi menghormati keluarga kedua-dua belah pihak," ujarnya.

Yusry dan Lisa membuat pengumuman itu dalam satu sidang media khas di Hotel Marriot Putrajaya di sini, Sabtu.

Dalam pada itu, Yusry memberitahu pihak keluargannya juga telah pun merisik Lisa dalam satu majlis ringkas yang diadakan pada Jumaat malam.

Ujarnya, majlis tersebut diadakan secara ringkas dengan kehadiran keluarga terdekat kedua-dua belah pihak dan telah memberikan sebentuk cincin sebagai tanda.

"Bagaimanapun tidak akan ada sebarang majlis pertunangan akan diadakan kerana kami memilih untuk bernikah terus pada tarikh yang diumumkan itu," katanya.

Sementara itu, Lisa berkata, majlis akad nikah akan dilangsungkan di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin di Putrajaya selepas solat Asar manakala resepsi perkahwinan dijadualkan pada 26 Februari di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Lisa berkata, dia dan Yusry sepakat untuk mengadakan sebuah majlis perkahwinan yang sederhana dan tidak terlalu mewah untuk hari bahagia mereka nanti.

"Saya tidak begitu memikirkan untuk membuat majlis gilang gemilang tetapi biarlah ia sederhana kerana apa yang penting nanti adalah majlis akad nikah.

Yusry menambah, setakat ini mereka berdua masih belum memikirkan sebarang konsep untuk majlis itu nanti tetapi akan berbincang dengan Lisa dan keluarga dalam masa terdekat.

"Saya baru hantar tanda semalam dan hari ini umum tarikh pernikahan jadi kami masih belum membincangkan mengenai perancangan majlis itu nanti cuma lokasi sahaja telah ditempah," ujarnya.

Berhubung isu perkahwinan mereka akan disiarkan secara langsung di Astro, Yusry berkata, tiada sebarang perbincangan dibuat antara pihak pengurusan mereka dengan stesen berbayar tersebut.

Bagaimanapun katanya, keputusan sama ada perkahwinan mereka akan disiarkan secara langsung atau tidak adalah terletak ditangannya dan Lisa tetapi tidak dapat memberi jawapan sekarang kerana masih belum ada perbincangan.

"Seperti saya katakan tadi, kami mahukan perkahwinan ini menjadi satu majlis yang sederhana dan bukannya ingin menunjuk-nunjuk.

"Bagaimanapun sebarang hak penyiaran atau tajaan akan kami fikirkan sebaik-baiknya sebelum membuat sebarang keputusan," ujarnya.

Turut hadir dalam sidang media itu adalah ibu Lisa, Siti Amira Ahmad, ibu bapa Yusry, Abdul Halim dan Zarina Fenner selain abang sulungnya, Norman Abdul Halim dan Ketua Pegawai Eksekutif, Metrowealth International Group (MIG), David Teo.

Ibu Lisa ketika ditanya mengenai perkahwinan anaknya berkata, dia tidak mempunyai sebarang halangan mengenai siapa pilihan anak gadisnya itu dan membiarkannya memilih lelaki yang dirasakan sesuai untuk dijadikan suami.

"Sudah tentu saya gembira dengan perkahwinan anak saya selain menganggap Yusry adalah seorang lelaki yang baik dan saya merestui perkahwinan ini," ujarnya.

Manakala ibu yusry, Zarina berkata, Lisa adalah seorang yang mudah didekati dan gembira dengan kehadirannya dalam hidup Yusry dan mengambil berat tentangnya.

"Lisa sangat disukai oleh semua ahli keluarga saya kerana sifat ramahnya dan saya gembira dia sangat mengambil berat tentang Yusry," katanya..MSTAR

Thursday, December 22, 2011

Gengster mati dibunuh gengster


ANGGOTA polis memeriksa mayat Murgeso yang mati ditembak lima lelaki di Flat Laksamana Jaya, Batu Caves, Selangor kelmarin.

GOMBAK - Pertikaian untuk merebut kawasan di antara dua kumpulan gengster disyaki menjadi motif utama seorang anggota kumpulan samseng bergelar Geng 24 mati selepas terkena 10 das tembakan yang dilepaskan oleh lima lelaki di Flat Laksamana Jaya, Batu Caves di sini kelmarin.

S. Murgeso, 46, atau lebih terkenal sebagai Murugis dalam kalangan samseng di sini ditemui mati pada pukul 11.30 malam setelah ditembak di badan, dada dan dahi.

Difahamkan, buruh berkenaan dikatakan samseng yang semakin mendiamkan diri daripada terlibat dengan mana-mana perkelahian sejak tamat menjalani hukuman buang daerah pada tahun 2000.

Bagaimanapun, nafsu yang membuak untuk berebut kawasan dikatakan telah mendorong kumpulan gengster lain bergelar Geng 36 untuk menyerang Murgeso.

Sebelum kejadian, mangsa yang memandu kereta Toyota Vios hitam tiba di flat berkenaan untuk mengambil seorang wanita, S. Krishnarni, 40.

Sebaik wanita itu membuka pintu penumpang hadapan, lima penjenayah memakai topi keledar dan bersenjatakan pistol separa automatik meluru ke arah kereta berkenaan lalu melepaskan 11 das tembakan.KOSMO

Tuesday, December 20, 2011

Potong hidung, bibir isteri..apa la nak jadi nie


ISLAMABAD: Seorang lelaki memotong hidung dan bibir isterinya selepas pertengkaran besar mengenai perbuatan si isteri yang banyak menghabiskan masa dengan ibu bapanya.

Ghulam Qadir, 22, yang dikatakan mempunyai hubungan tegang dengan isterinya, Salma, 18, bertindak menoreh muka wanita itu dengan pisau Sabtu lalu di Karhana, kampung terpencil yang terletak kira-kira 475 kilometer ke barat daya Islamabad.

“Ghulam memotong hidung dan bibir isterinya sebelum melarikan diri,” kata Nadir Khan, pegawai pentadbir daerah Musa Khel yang terletak di wilayah Baluchistan.

“Mereka sering bertengkar kerana si isteri lebih banyak menghabiskan masa bersama ibu bapanya,” kata Nadir. Pasangan itu berkahwin setahun lalu.

Menurut Nadir, pihak berkuasa kini berusaha mennangkap Ghulam.

Perdana Menteri, Yousuf Raza Gilani mendesak supaya tindakan diambil terhadap kes itu.
Bagaimanapun, kebanyakan kes membabitkan keganasan terhadap wanita di Pakistan terlepas tanpa sebarang hukuman dikenakan terhadap pesalah.

“Ibu bapa si isteri membawanya ke hospital di Multan dan mangsa dilapor selamat,” kata Penolong Pesuruhjaya di Muhsa Khel, Aftab Hasnain.
Rangkaian televisyen Express menyiarkan rakaman gambar Salma terlantar di hospital dengan hidung dan bibirnya berbalut.

Kumpulan hak asasi manusia berkata, wanita Pakistan berdepan dengan diskriminasi, termasuk keganasan rumah tangga dan pembunuhan ‘menjaga maruah.’ - AP..METRO

Monday, December 19, 2011

Tangisan mangsa noda



yusmawati@hmetro.com.my
MELAKA: Seorang pelajar sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) ditemui dalam keadaan tidak bermaya dan mengalami pendarahan selepas dipercayai dirogol teman lelakinya di sebuah hotel bajet di bandar raya ini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam itu, ketika ditemui anggota polis, gadis berusia 20 tahun itu sedang menangis dan bersandar di kaki lima hotel bajet berkenaan.

Difahamkan, mangsa yang berkenalan dengan kekasihnya berusia 22 tahun itu sejak dua tahun lalu, keluar ke bandar raya ini bersama tiga lagi rakannya.

Sumber berkata, gadis itu dikatakan mengikuti teman lelakinya ke hotel berkenaan sebelum dia dirogol di situ.

Menurutnya, panik dengan pendarahan dialami mangsa, teman lelakinya dipercayai meninggalkan wanita berkenaan.

Sunday, December 18, 2011

Jangan sampai pengguna dibuli..Apa nak jadi nie


Huhu..ikan kembung sampai rege..rm 12 sekilo..patutke.

luqman.ridhwan@kosmo.com.my
KUALA LUMPUR – Orang ramai diminta bertindak tegas dengan memboikot peniaga yang didapati sengaja menaikkan harga ikan bagi meraih keuntungan lebih.

Pengerusi Jawatankuasa Penasihat Persatuan Pengguna Islam Malaysia, (PPIM), Tengku Azwil Tengku Abdul Razak berkata, ini kerana ada segelintir peniaga yang sengaja menggunakan alasan musim tengkujuh yang melanda Pantai Timur sekarang untuk menjual ikan pada harga yang tinggi.

“Kita tidak seharusnya membiarkan diri kita terus dibuli peniaga-peniaga berkenaan kerana pada hakikatnya mereka memerlukan pengguna untuk terus hidup.

“Pengguna perlu bijak menunjukkan kuasa yang ada pada mereka dengan memboikot peniaga yang menjual ikan pada harga terlalu mahal,” katanya ketika dihubungi Kosmo! Ahad di sini semalam.

Beliau mengulas kenaikan harga ikan di pasaran yang dijangka berterusan sehingga Februari tahun hadapan akibat musim tengkujuh.

Dalam laporan Kosmo! semalam, ada peniaga di Alor Setar, Kedah menjual ikan kembung pada harga RM10 hingga RM12 sekilogram berbanding RM3 sahaja sebulan lalu.

Menurut Tengku Azwil, jika kesemua 28 juta pengguna di negara ini bersatu, masalah kenaikan harga ikan itu tidak akan timbul kerana peniaga dan peraih akan berfikir dua kali sebelum meneruskan niat untuk menjual mahal.

“Kita perlu boikot mereka (peniaga) yang menaikkan harga tetapi apa yang menjadi masalah walaupun harga ikan mahal, ia tetap dibeli,” katanya.KOSMO

Saturday, December 17, 2011

Betul ke?...Kereta BMW 325i Fasha Sandha hilang


MODEL kereta BMW 325i milik Fasha yang dilaporkan hilang di Wangsa Maju, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR - Pelakon terkenal, Fasha Sandha mengalami kerugian kira-kira RM300,000 apabila kereta jenis BMW 325i miliknya lesap, dipercayai dicuri di kawasan letak kereta Jalan Wangsa Delima berhampiran pusat beli-belah Wangsa Walk, di Wangsa Maju di sini semalam.

Menurut sumber, dalam kejadian kira-kira pukul 3.40 petang itu, Fasha, 27, yang ditemani ibunya dikatakan meninggalkan kereta itu untuk ke salun Chinta miliknya yang terletak berhampiran premis tersebut.

"Fasha yang keluar semula menuju ke arah keretanya 10 minit kemudian terkejut apabila mendapati kereta BMW 325i berwarna putih miliknya telah hilang," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Jelas sumber itu, satu laporan polis telah dibuat oleh Fasha di Balai Polis Wangsa Maju berhubung kehilangan itu dan kes disiasat di bawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana mencuri.

Sementara itu, Fasha yang ditemui pada majlis pelancaran filem terbaharu lakonannya, Penanggal mengesahkan kehilangan kereta tersebut.

Friday, December 16, 2011

Lelaki curi 860 seluar dalam wanita sepanjang 2 tahun


Gambar Hiasan je nie

WELSHPOOL: Sebuah mahkamah di sini diberitahu, polis menemui 860 seluar dalam wanita daripada seorang lelaki yang mencurinya di ampaian.

Petani, Geoffrey Wilde, 48, bapa lima anak, mencuri seluar dalam itu sepanjang tempoh dua tahun.


Mahkamah menjatuhkan hukuman melarang dia keluar waktu malam selama enam bulan ke atasnya kerana kesalahan itu.

Ketika dia ditangkap dan diarah menukar pakaiannya, polis mendapati dia memakai seluar dalam wanita biru.


Wilde yang ditahan selepas dilihat berkelakuan ganjil di jalan raya di Welshpool, mengaku dia memerlukan bantuan ketika disoalsiasat oleh polis.


Seorang pemilik rumah menelefon polis selepas melihat lelaki itu membawa lampu suluh dan tiga seluar dalam wanita. Sebahagian seluar dalam yang ditemui itu milik wanita tua. - Agensi

Thursday, December 15, 2011

Polis Aceh botakkan kepala 60 peminat muzik punk


KEPALA dua pemuda punk Aceh dibotakkan oleh dua anggota polis.

AMEKAU
BANDA ACEH, Indonesia - Polis memulihkan akhlak lebih 60 peminat muzik punk rock yang terdiri daripada golongan belia di wilayah Aceh, Sumatera dengan alasan mereka mencemarkan imej wilayah berkenaan.

Sejak ditangkap pada satu konsert di sini pada malam Sabtu lepas, seramai 59 peminat punk rock lelaki dan lima peminat perempuan dipaksa memotong rambut, menukar pakaian dan bersolat.

"Kami khuatir undang-undang syariah yang dilaksanakan di wilayah ini akan tercemar akibat aktiviti mereka," kata Timbalan Datuk Bandar Banda Aceh, Illiza Sa'aduddin Djamal semalam.

"Kami harap dengan menghantar mereka ke program pemulihan akhlak, mereka akhirnya akan bertaubat," tambahnya.

Beratus-ratus peminat punk rock Indonesia tiba di Aceh untuk menonton konsert itu bagi mengumpul derma anak yatim.

Polis kemudian menyerbu tempat konsert tersebut dan menangkap sejumlah peminat yang menyimpan gaya rambut mohawks dan bertatu, memakai seluar jeans ketat serta rantai.

Mereka dibawa ke sebuah kem berdekatan kelmarin bagi menjalani program pemulihan akhlak selama 10 hari yang dikendalikan oleh pihak polis.

Koresponden agensi berita AFP memberitahu, seorang gadis menangis apabila beberapa wanita bertudung memotong pendek rambutnya manakala beberapa lelaki mengeluh semasa kepala mereka .KOSMO...

Wednesday, December 14, 2011

Berhati hati Dengan Demam Denggi


Nyamuk Toxorhynchites dapat kurangkan Aedes

Nyamuk jenis Toxorhynchites dilihat mampu mengurangkan pembiakan nyamuk Aedes yang membawa ancaman demam denggi.

Menurut Ketua Pengarah Jabatan Kerajaan Tempatan, Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Halimi Abdul Manaf, jentik-jentik nyamuk berkenaan akan memakan jentik-jentik nyamuk Aedes, sekaligus dapat mengurangkan pembiakan nyamuk aedes yang membawa ancaman denggi itu.

"Ancaman demam denggi merupakan antara ancaman terbesar penduduk dunia yang membawa kematian lebih 22,000 orang setiap tahun.

"Pihak Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) telah mengadakan kerjasama dengan pihak Universiti Sains Malaysia dalam usaha menangani masalah ancaman denggi dan pelepasan nyamuk jenis itu merupakan kaedah baru yang berkesan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan kesihatan persekitaran Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di Kuantan, hari ini.

Beliau berkata usaha itu perlu dicontohi pihak berkuasa tempatan lain.

Menurutnya nyamuk berkenaan merupakan satu kaedah baru kerana jentik-jentik nyamuk berkenaan akan memakan jentik-jentik nyamuk Aedes.

"Ini merupakan satu usaha yang proaktif yang harus dipuji dan kita menyokong pengunaannya melalui teknik terbaru ini," katanya.

Sementara itu Pengarah Kesihatan MPSJ Dr Roslan Mohamed Hussin berkata bagi peringkat pertama pelepasan nyamuk Toxorhynchites telah mula dilakukan pada 2010 selepas mendapat kelulusan daripada pihak Kementerian Kesihatan.

Setakat ini, katanya pelepasan nyamuk berkenaan telah dilakukan sebanyak dua peringkat dengan 200 ekor pasang nyamuk dilepaskan pada satu peringkat.

Dr Roslan berkata hasilnya pihak MPSJ dapat mengurangkan sebanyak 70 peratus masalah denggi tahun ini di sekitar daerah berkenaan.

"Nyamuk itu tidak menghisap darah dan hanya memakan madu tumbuh-tumbuhan selain jentik-jentik nyamuk itu memakan jentik-jentik nyamuk Aedes," katanya.

- Bernama

Tuesday, December 13, 2011

Kuala Lumpur lumpuh akibat banjir kilat







Keadaan lalu lintas di ibu negara lumpuh hari ini berikutan banjir kilat di Jalan Tun Razak semasa waktu puncak apabila warga kerja pulang, berikutan hujan lebat.

Kawasan sekitar Perpustakaan Negara dilaporkan ditenggelami air dan dikatakan merebak sehingga ibu pejabat agensi berita Bernama yang terletak berhampiran.

Sebelum ini, kawasan itu bukan tempat yang kerap berlaku banjir. Dua minggu lalu Kajang juga dilanda banjir kilat yang terburuk sejak 1971.

Sementara itu, Bernama melaporkan kira-kira 30 kanak-kanak terkandas di sebuah tadika di Jalan Semarak berhampiran pusat latihan TM akibat banjir kilat.

Menurut jurucakap Bomba dan Penyelamat, dua bot dikerahkan bagi membawa keluar kanak-kanak berkenaan secara berperingkat.

"Sekarang ini kami dalam proses menyelamatkan mereka ke tempat yang lebih selamat sedikit demi sedikit," katanya dipetik agensi berita nasional itu. Malaysiakini

Salam semua




1-8

Padah halang kekasih ke KL.


REAKSI Navindran ketika diiring keluar dari Mahkamah

Majistret Tapah, Perak semalam.

TAPAH – Kemarahan 1,200 pengguna kereta api yang terkandas dari Tapah Road ke Tanjung Malim ekoran panggilan bom palsu sedikit reda apabila seorang lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam.

Jurujual sebuah syarikat jualan langsung, N. Navindran, 25, dari Jalan Kampung Banjar, Teluk Intan dekat sini bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas tuduhan membuat panggilan palsu tersebut kepada polis melalui telefon bimbitnya pada pukul 1.45 pagi, 1 Disember lalu.

Berdasarkan fakta kes, Navindran telah mendakwa kewujudan bom di sepanjang 76 kilometer laluan kereta api itu menerusi panggilan telefon kepada seorang anggota polis yang bertugas di Pejabat Pegawai Bertugas Ibu Pejabat Polis (IPD) Tapah...KOSMO

Monday, December 12, 2011

Untung Ana Dahlia Kawin Dengan Chef Riz




CHEF Wan menepung tawar anaknya, Chef Riz bersama Ana Dahlia pada majlis persandingan di Dewan Banquet Menara Kamalbina, Kamunting, Taiping malam semalam.

TAIPING - Dengan sekali lafaz, juri rancangan pencarian tukang masak selebriti, Masterchef, Chef Riz, 29, sah menjadi suami kepada pelakon, Ana Dahlia, 28, semalam.

Pasangan itu dinikahkan oleh Naib Kadi Kampung Batu 8, Changkat Jering, Nawi Osman di rumah pengantin perempuan di Kampung Bendang Siam, Changkat Jering di sini pada pukul 12.25 tengah hari.

Ana Dahlia atau nama sebenarnya Diyana Mastura Jaafar menerima wang hantaran RM20,000 dan mas kahwin RM1,001 serta sebentuk cincin.

Dia yang pernah membintangi filem genre seram Mantra menerima 13 dulang hantaran daripada suaminya dan membalas 15 dulang hantaran bagi pihak pengantin perempuan.

Friday, December 9, 2011

Norish Karman Jawab Tuduhan Hamil Luar Nikah


PETALING JAYA: Pelakon Norish Karman (gambar) yang lama menghilangkan diri daripada dunia seni kerana dikatakan hamil luar nikah akhirnya muncul dengan menafikan khabar angin itu.

Pelakon drama Spa Q ini berkata dia enggan mengambil tahu berita sensasi itu sebaliknya lebih menyibukkan dirinya dengan kerja dan anak-anaknya.

“Saya tidak mengambil tahu tentang gosip-gosip di akhbar mengenai hal itu kerana sangat sibuk dengan kerjaya dan anak-anak.

“Tetapi saya ada mendengar cerita-cerita kelakar ni. Pada saya, banyak perkara lain yang saya boleh fikirkan. Biarlah mereka (media) nak cakap apa, saya tidak kisah.

“Yang penting, siapa nak jumpa saya, boleh…tapi kita borak pasal kerja sahaja,” katanya kepada mStar Online.

Pada Rabu lalu, pihak media yang menanti kemunculan Norish pada Festival Monodrama di Istana Budaya, Kuala Lumpur hampa kerana pelakon itu tidak muncul bagi mendapatkan komennya berhubung desas-desus itu.

Tambahnya lagi: “Suka hati mereka nak cakap apa (larikan diri). Saya sedang sibuk dengan penggambaran drama rantaian Anakku Sazali di bawah arahan Bade Azmi.

“Kenapa semua orang nak kejar saya. Saya bukan popular dan cantik. Ramai lagi yang boleh dikejar…

"Apabila orang menonton saya di Festival Monodrama itu nanti, mereka dapat menilai sendiri sama ada khabar angin itu benar atau tidak. Secara logiknya, tiada siapa yang akan mengambil pelakon yang berbadan dua untuk berlakon di atas pentas."

Dalam pada itu, Norish turut menjelaskan sebab dia menyepikan diri dalam industri adalah kerana sibuk menjadi juri Pilih Kasih musim ketiga di Pulau Pinang dan berbincang dengan komposer untuk menyiapkan album pertamanya.

Festival Monodrama akan di pentaskan di Istana Budaya pada 13 dan 14 Disember ini yang turut menampilkan beberapa pelakon lain antaranya Jasmin Hamid dan Misha Omar...MSTAR..

Thursday, December 8, 2011

Tempoh 15 hari untuk pilih SBPA atau kekal dalam SSM

PUTRAJAYA - Kira-kira 1.4 juta penjawat awam diberi tempoh selama 15 hari mulai 16 hingga 30 Disember ini untuk memilih kekal dalam sistem saraan lama atau menerima sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang menawarkan kenaikan gaji lebih baik.

Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Abu Bakar Abdullah (gambar) berkata, selepas tempoh itu penjawat awam tidak lagi dibenarkan menukar sistem saraan dan mereka yang tidak memilih SBPA kekal dalam SSM (Sistem Saraan Malaysia) yang sedia ada. "Berdasarkan penyusunan gaji, kita percaya sebahagian besar penjawat awam akan memilih SBPA yang menawarkan pelbagai faedah dan insentif lebih baik."Bagaimanapun kita tidak akan memaksa penjawat awam memilih SBPA kerana mereka yang bekerja dan perlu menentukan pilihan sendiri," katanya pada sidang akhbar Pelancaran Pekeliling SBPA di pejabatnya di sini semalam.Katanya, penjawat awam yang memilih SPBA berpeluang memperoleh kenaikan gaji tujuh hingga 13 peratus mulai tahun depan dan pelbagai faedah lain.

Ini cadangan kenaikan baru gaji kakitangan awam yang ada dalam laman web

Wednesday, December 7, 2011

Satu Hari Di Kandang Lembu...huhu





Salam buat semua...berhati hati dengan main lembu tau...nanti kena tanduk..hehe
Atok saya kata lembu...pantang warna merah...betul ke...hehe..
Sebab tu la ramai pakai baju warna merha..dalam gambar tu..hehe

Tuesday, December 6, 2011

Huhu Sayangnye...Lapan Ferrari, sebuah Lamborghini berlanggar


BEBERAPA anggota polis melakukan siasatan ke atas tiga buah kereta sport mewah yang terlibat dalam perlanggaran melibatkan 14 buah kenderaan di lebuh raya Chugoku, Shimonoseki kelmarin.

TOKYO - Lapan buah kereta sport Ferrari, sebuah Lamborghini dan dua buah kereta Mercedes berlanggar di sebuah lebuh raya di Shimonoseki, tenggara Jepun kelmarin.

Menurut agensi berita AP, polis menyatakan perlanggaran itu disebabkan salah seorang pemandu sebuah Ferrari itu cuba untuk mengubah laluan sebelum kereta tersebut merempuh penghadang jalan.

Kereta Ferrari itu kemudian berpusing di lebuh raya tersebut.

Beberapa buah kereta lain berlanggar kerana cuba mengelak Ferrari tersebut.

Tiada seorang yang cedera serius dalam nahas itu tetapi polis di wilayah Yamaguchi menyatakan 10 orang dirawat kerana mengalami luka.

Menurut polis, 14 buah kereta terlibat dalam nahas itu.

Agensi berita AFP melaporkan bahawa kos perlanggaran itu melibatkan 300 juta yen (RM12.07 juta).

Harga kereta baharu Ferrari ialah lebih 20 juta yen (RM804,794) manakala Lamborghini berharga sehingga 30 juta yen (RM1.20 juta). - Agensi

Monday, December 5, 2011

Parti-parti Islam Mesir dapat 65 peratus undi


POSTER calon parlimen Parti Salafist Al-Nur ditampal pada sebatang tiang di luar gereja Saint Peter's di Kaherah semalam.

KAHERAH - Parti-parti Islam memenangi 65 peratus undi dalam pusingan pertama pilihan raya Parlimen Mesir, menurut perangkaan rasmi yang diperoleh agensi berita AFP semalam.

Parti Ikhwanul Muslimin memenangi 36.62 peratus undi diikuti Salafist Al-Nur dengan 24.36 peratus undi dan Al-Wasat sebanyak 4.27 peratus undi.

Perangkaan itu dikeluarkan oleh Setiausaha Agung Jawatankuasa Pilihan Raya Mesir, Yusri Abdel Karim.

Menurut satu senarai rasmi, Parti Kebebasan dan Keadilan yang mewakili pergerakan Ikhwanul Muslimin memenangi 3.56 juta undi daripada 9.73 juta undi sah.

Parti Salafist Al-Nur memenangi 2.37 juta dan Parti Wasat memperoleh 415,590 undi.

Perikatan liberal, Blok Mesir menerima 13.35 peratus dengan 1.29 juta undi.

"Kami mengalu-alukan pilihan penduduk Mesir," kata jurucakap Parti Kebebasan dan Keadilan, Ahmed Sobea.

"Mesir kini memerlukan semua parti untuk bekerjasama bersama untuk keluar daripada krisis," tambahnya.

Pergerakan Ikhwanul Muslimin dikenali sejak berdekad-dekad lalu melakukan kerja-kerja kebajikan dan menentang pemerintahan Hosni Mubarak sebagai Presiden Mesir selama 30 tahun.

Hosni meletakkan jawatan pada Februari lalu selepas sejumlah besar penunjuk perasaan berhimpun di Dataran Tahrir di sini untuk menuntut peletakan jawatannya.

Namun, prestasi Parti Salafist Al-Nur yang memperjuangkan tafsiran fundamental mengenai Islam mengejutkan sekali gus mencetuskan kebimbangan menjadi lebih konservatif dalam Parlimen yang mengandungi 498 anggota.

Pilihan raya itu diadakan pihak tentera yang memerintah sementara Mesir bagi membolehkan kuasa pentadbiran diserahkan kepada pemerintahan pilihan rakyat.

Keputusan pilihan raya di Mesir itu adalah sama seperti di Tunisia dan Maghribi apabila parti Islam turut menang kesan daripada kebebasan baharu yang dibawa oleh pergerakan demokrasi. - Agensi

Sunday, December 4, 2011

Geofrey Peluk Islam..Pelakun Baru Keturunan Australia


Rayyan melafazkan dua kalimah syahadah di sebuah masjid di Kampung Jijan berdekatan Sepang pada minggu lalu. - Foto ihsan RAYYAN

PETALING JAYA: Pelakon baru berketurunan Australia, Geofrey Perrin Williams atau nama Islamnya Jufri Rayyan Williams, 27, berasa lebih bertanggungjawab selepas memeluk Islam pada bulan lepas.

Dia pernah muncul dalam beberapa buah drama tempatan seperti Habil dan Qabil, Cikgu Kemisah Kirby, Jangan Bunuh Matahariku, Jodoh Oh Jodoh, Durja Ningsun, Ar Rayyandan Lilin Cinta.

Menurut pelakon yang selesa menggunakan nama Islamnya, Rayyan, tanggungjawabnya lebih besar memandangkan banyak perkara yang perlu diambil berat agar semua perkara yang dilakukan diterima oleh Allah.

“Saya sudah buka pintu yang tak pernah buka sebelum ini. Sebaik saya melangkah sekaki ke depan, saya rasa seperti sudah masuk ke dunia baru.

“Saya bersyukur kerana mendapat hidayah untuk memeluk Islam dan merasa tenang walaupun tanggungjawab saya menjadi lebih besar selepas ini.

“Saya bimbang jika ada yang akan gelakkan saya kerana saya masih kekok untuk membaca al-Quran melainkan hanya tahu mengucap dua kalimah syahadan dan membaca Al-Fatihah,” katanya kepada mStar Online.

Bagaimanapun dia tidak malu untuk mendapat tunjuk ajar daripada abangnya, Nordin Abdullah yang telah lama memeluk Islam pada tahun 1992 dan bapa kepada kekasihnya, pramugari Air Asia X, Juiza.

“Saya masih belajar untuk solat melalui abang dan ayah kekasih saya. Selain itu, saya ada merujuk buku-buku agama seperti buku panduan solat untuk mualaf yang diberikan oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).

“Setiap bulan, saya perlu melapor di Jawi untuk menilai sejauh mana progresif saya mendalami Islam,” katanya.

Jelas Rayyan, banyak perkara yang membuatkan dirinya nekad memeluk Islam.

“Saya memeluk Islam kerana banyak sebab. Pertama, saya menjadikan abang saya, Nordin yang telah lama memeluk Islam sebagai contoh. Walaupun saya mempunyai kekasih berketurunan Melayu dan beragama Islam, tetapi saya memeluk Islam bukan kerana dia.

“Setiap kali berlakon, saya selalu melakonkan watak mualaf dan semua itu membuatkan saya perlu membuat kajian untuk menghayati watak itu dan menimbulkan rasa ingin tahu tentang Islam.

“Selain itu, saya mempunyai beberapa orang kawan iaitu Shahirah Alaiza yang menjadi kawan di pejabat lama dulu dan pelakon Adzriefaiz Azlan yang banyak berkongsi pengetahuan tentang Islam seperti kelebihan dan pantang larang orang Islam. Jadi, semua itu membuka mata saya,” jelasnya panjang lebar.

Mengenai reaksi keluarga setelah dia memeluk Islam, Rayyan agak bertuah kerana mempunyai ahli keluarga terutama ibu dan bapa yang memahami dan memberi sokongan kepada keputusannya itu.

“Ibu saya bertanyakan kepada saya sama ada saya akan berkahwin dengan kekasih saya dalam masa terdekat ini. Tetapi saya tak nak komen apa-apa lagi walaupun kami serius berkawan sejak lebih setahun lalu.

“Bagaimanapun, abang saya, Nordin dan kedua ibu bapa saya sangat gembira apabila saya memaklumkan berita ini,” ujarnya lagi.

Rayyan melafaz dua khalimah syahadah di sebuah masjid di Kampung Jijan berdekatan Sepang seminggu sebelum mendaftar dan sekali lagi melafaz dua kalimah syahadah di pejabat Jawi pada 30 November lalu.

Menyentuh tentang karier seni, Rayyan masih aktif berlakon seperti biasa dan baru selesai menjalani penggambaran drama Tok Ayah dan Jangan Bunuh Matahariku musim kedua serta muncul dalam filem Azura dan filem Hong Kong, Viral Factor.

Selain itu, dia akan menjalani penggambaran sekuel drama Cikgu Kemisah Kirby pada Isnin ini dan selepas itu mendapat tawaran untuk berlakon sebuah telefilem...Mstar..online

Friday, December 2, 2011

Aksi... yang membayakan diri sendiri ye..

Bila tak ade keje, nak popular macam nilah kelaku manusia ye...
Budak nie tak kena ngap tak apa...kalau dah kena mampus kau

Thursday, December 1, 2011

Daftar bantuan RM500 mulai 10 Disember


ABDUL FATAH (tiga dari kanan) bersama keluarganya menonton berita mengenai Bantuan Tunai RM500 di Kota Bharu semalam.

KUALA LUMPUR - Proses pendaftaran untuk permohonan insentif Bantuan Tunai RM500 akan dibuka selama sebulan mulai 10 Disember ini dengan urusan pembayaran dijangka dilakukan pada pertengahan bulan Januari 2012.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, borang pendaftaran boleh didapati secara percuma mulai tarikh tersebut di Jabatan Pembangunan Persekutuan, Pejabat Cawangan dan Pusat Khidmat Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) atau agensi-agensi kerajaan yang terpilih.

Menurut Ahmad Husni, bantuan itu dijangka dapat memberi manfaat kepada seramai 5.2 juta isi rumah atau 79.5 peratus daripada keseluruhan isi rumah negara ini.

"Pemberian ini melibatkan anggaran peruntukan sebanyak RM2.6 bilion," katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Rumah Rehat Muslim

Rumah Rehat Muslim

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Orang Kampung