Nuffnang

Thursday, January 3, 2013

Gempar !!! Restoran Terletak di tengah kubur..Berani ka nak Pi Makan ??

Pelik Tapi Benar...

Restoran Ini Berada Di Tengah-Tengah Kubur 

Kubur merupakan tempat untuk memakamkan manusia yang telah meninggal dan biasanya kubur selalu digambarkan dengan hal hal mistik yang menyeramkan namun di India Kubur tidak lagi menakutkan dan menyeramkan sebab di atas kubur tersebut menjadi sebuah restoran yang unik dan menyenangkan pelanggan yang di kelilingi kubur- kubur orang yang telah meninggal.
Seperti yang dilalui di Oddity Central, seorang lelaki di India mendirikan sebuah restoran di tanah perkuburan. Yang menarik, pemilik itu tidak memindahkan kubur tersebut. Sebaliknya dia menjadikannya sebagai salah satu hiasan.

Lokasinya di Ahmadad, India, restoran unik tersebut dinamakan New Lucky. Restoran dengan menu milk tea (teh tarik) ini memiliki beberapa kubur warna hijau terang di celah-celah kerusi pelanggan. Para pelanggan mengaku tidak terganggu menikmati hidangan sambil melihat kubur tersebut. Mereka menganggapnya sebagai hiasan ruangan dan pelayan dengan dengan berkunjung disamping teh di tangan.

Krishan Kutti Nair, pemilik tersebbut, berfikir lokasi yang menyeramkan ini baik untuk bisnes. Krishan sendiri tidak mengetahui makam siapa saja yang ada dalam restoran tersebut. Tapi sejarahwan setempat menyebut tempat itu menjadi peristirahatan terakhir seorang tokoh sufi beserta dengan keluarganya dari abad ke-16.

4 comments:

Penulis Rindu said...

KALAU KAT mALAYSIA..TOBAT TAK RAMAI ORANG

Anonymous said...

Makan, duduk dan solat di atas kubur (tanah perkuburan) adalah di larang dalam Islam

Anonymous said...

Bukan x berani...tapi ni kes menghina kubur orang islam...

Kak Mahh said...

Sambil makan ingat ...sebelah,so kenalah jaga kesihatan.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung