Nuffnang

Tuesday, May 27, 2014

Perghh : Anak Melayu Malaysia Yang Menjadi Jurulatih Persorangan Pasukan Badminton Jepun..





Tahniah Izuan Ibrahim!!!
  coach Kento Momota




Steady Anak Melayu...Melayu tetap boleh maju & berjaya atas keyakinan sendiri tanpa bergantung pada mana mana parti.

Hebat sangat hebat... coach Kento Momota adalah anak Melayu yang berkelana ke Japan..
Tahniah Izuan Ibrahim!!!

Kenapa hijrah ke Jepun dan tak latih under BAM?

Jawapan dia, Malaysia tak offer dan dia tak sampai tahap lagi. Tetapi berjaya ...mendidik Momota dan skuad Jepun menang Piala Thomas dan Naib Juara Piala Uber...

Malaysia boleh...

8 comments:

bijan said...

melayu akan lebih maju jika tiada UMNGOK....thats the fact.

Japan tiada UMNGOK.....haha

Anonymous said...

I proud wz u bro.....jgn ikut perangai org umno dlm semua bidang pun dipolitikkan.....

Anonymous said...

Kalau tidak yang kena diUMNGOK kan melayu sememangnya hebat tengok saja sejarah panglima awang melayu pertama mengelilingi dunia dan sheikh Muzafar tok sheikh melayu pertama keluar dari kuasa tarikan bumu (Naik ke Stesyen Angkasa Isis) , tapi oleh kerana sukan pun nak kena ikut protokol maka tercorot lah Malaysia dalam semua bidang sokan,ditambah lagi dengan menteri yang dilantik semuany bengong dan kaki bangku dalam semua bidang sokan, bak kata orang melaka dan nogori ,haeh boreh.

Awang Eldest Pink said...

Tumpang bangga dengan Abe Awe...tapi kan......ada tapinya...kalu mengikut teori Umngok..Abe ni dah dikira menggigit tangan yang memberi pendidikan kat dia, pengkhianat negara,tak bersyukur kepada kera-jaan Barisan Nazi-onal bla..bla..bla...banyak lagi...

XUMNO said...

Kat jepun tak ada menteri2 atau orang politik berebut2 nak tumpang nama atas kehebatan orang lain. Kalau kat Malaysia ni,menteri2 dan bini2 menteri yang tak tahu apa2 pun berebut2 tumpang semangkuk atas kehebatan ahli2 sukan dan sebagainya. Siap peluk cium dan menyibuk dalam majlis perkahwinan ahli sukan yang popular.

asri said...

Ahli politik bnyak berperangai mcm babi.. sondol asal boleh... makan asal boleh... rakyat plak.. ramai yg berperangai suka hidu dan bergelumang dgn taik ahli politik ni..

Anonymous said...

Beliau dulu dari NUSA Mahsuri BAM pandang lekeh aje dan menyebabkan NM ghuyub Misbun merajuk seketika. Ini akibat campor tangan orang politik UMNO/BN.
Padan muka BAM kalah dari jurulatih anak Malaysia sendiri.

Anonymous said...

patutla rashid senyap je masa final hari tu...mcm dh tau msia xblh makan jepun...rupa2nya ada budak dia kt sberang gelanggang...padan muka ko BAM!

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung