Nuffnang

Friday, May 2, 2014

Perghhh Hampir 100 ribu hadiri himpunan GST





Bari San peguam yang akan membantu kita



MACAI-MACAI UMNO KATA HIMPUNAN AMAN BANTAH GST DI DATARAN MERDEKA TIADA SAMBUTAN DAN HAMBAR ... DATARAN LENGANG, SUNYI SEPI.

Pergh!!!! Ingat betul sungguh tiada sambutan sebab sebelum ini hampir kesemua blog macai UMNO menyiarkan kononnya Himpunan Aman Bantan GST tiada sambutan.

Kira-kira 35,000 peserta  membanjiri Kuala Lumpur dalam demonstrasi besar hari ini bagi membantah Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang digerakkan oleh 89 gabungan NGO.

Perhimpunan yang turut disokong oleh parti Pakatan Rakyat diadakan sempena Hari Pekerja yang disambut seluruh dunia hari ini dan dijangka turut disertai ketua pembangkangb Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Polis sebelum mengisytiharkan perhimpunan itu haram tetapi sekarang menyatakan persetujuan untuk bekerjasama dengan penganjur bagi memastikan perhimpunan itu berjalan lancar.

Peserta yang mengambil bahagian akan berkumpul di empat lokasi utama iaitu KLCC, Sogo, Dataran Maybank, dan Masjid Negara sebelum berarak ke Jalan Raja yang terletak berdekatan Dataran Merdeka dimana ia dijadual berlangsung antara jam 2 hingga 5 petang.

Peserta dilarang menggunakan padang Dataran Merdeka kerana kawasan tersebut sedang "dinaiktaraf".

Selain di Kuala Lumpur, satu lagi demo berasingan turut berlangsung di Pulau Pinang, anjuran Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC).

GST yang diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada pembentangan bajet 2014 Oktober lalu, akan dilaksanakan pada April 2015.

Bantahan melalui perhimpunan hari ini bagi menyatakan bahawa pelaksanaan kutipan cukai tersebut akan menyebabkan kenaikan harga barangan dan menambahkan beban isi rumah.

GASAK SAMPAI TUMBANG!!!!!!!! ... BN TUMBANG RAKYAT PASTI SENANG!!!!
OMAK KAU!!!! at Thursday, May 01, 2014




1 comment:

Langit Dan Bumi said...

Tahniah..bersama kita membela rakyat marhaen...kita tidak menolak kemajuan dan perubahan tetapi biarlah ia selaras dengan tahap kehidupan dan kebajikan mereka..kita tidak mahu jurang antara golongan kaya dan miskin semakin jauh..GST hanya menguntungkan sesetengah pihak yg rakus sahaja..rakyat terus tersepit dan tertindas...jgn hanya dunia dikejar hingga rayat hilang keseimbangan untuk akhirat..akhirnya seluruh tamadun dan peradapan yg dibina selama ini musnah...

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung