Nuffnang

Friday, September 12, 2014

Perghhh TUn Mahadir Tibai Bekas Ketua Polis Negara Pula..Tan Sri Musa Hassan.


GILIRAN BEKAS KETUA POLIS NEGARA MENJADI SERANGAN TUN MAHATHIR ... MAU MUSA CUBA DULU HUKUMAN MATI KEATAS DIRINYA CADANGAN AKTA HASUTAN 1948 MEMASUKKAN HUKUMAN MATI.



Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan "harus cuba hukuman mati ke atas dirinya", kata Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini ekoran cadangan Musa Hassan bahawa Akta Hasutan dipinda dengan memasukkan hukuman mati.

Musa berkata Akta Hasutan tidak perlu dikekalkan dan dipinda untuk memasukkan hukuman yang lebih keras, termasuk hukuman mati.

"Mungkin dia (Musa) harus cuba sendiri," kata Dr Mahathir, yang paling lama berkhidmat Perdana Menteri Malaysia 1981-2003.

Komen Dr Mahathir datang di tengah-tengah serangan kilat Putrajaya terhadap musuh-musuh politik dan lain-lain yang telah menyuarakan pendapat kritikal dianggap hasutan takrifan longgar perbuatan ini.

Dr Mahathir sendiri telah menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri dimansuhkan kini-ketika Operasi Lalang pada tahun 1987 dan 1988 untuk menyekat perbezaan pendapat politik.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung