Paling Banyak Di Terjah Tau !!! Sila Gunakan Fire Fox Atau I E ..kalau Ada Malwira

Saturday, March 21, 2015

Persenda Hudud, Aisyah BFM Diancam Bunuh & R0gol



Stesen Radio BFM hari ini mengeluarkan kenyataan media bagi menjelaskan di mana mereka sentiasa mengiktiraf segala pandangan dan kebimbangan yang diadukan mengenai video Hudud yang dimuat naik oleh BFM di laman YouTube semalam.

Menurut BFM, video itu tiada niat untuk menghina ataupun mempersendakan hukum hudud. Sebaliknya sebagai video satira yang menyentuh persoalan sama ada pelaksanaan hudud seharusnya menjadi keutamaan oleh pihak kerajaan dan perundangan di negeri Kelantan, terutamanya apabila masalah serta pembinaan smeula pasca banjir yang dialami oleh rakyat Kelantan.

BFM langsung tidak menyangka bahawa video itu akan mencetuskan kemarahan dan salah faham umat Islam negara ini yang menganggap BFM mempertikaikan hukum hudud itu. 

Sebaliknya, BFM hanya berniat mengajak penonton mempertimbangkan beberapa persoalan mengenai pelaksanaan hudud di Kelantan.

Ekoran dari kejadian itu, BFM telah menarik balik video itu dan memohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia. Namun, BFM kesal pengacara video, Aisyah Tajuddin, diserang dan diugut bunuh serta r0gol.

Jelas BFM lagi, Aisyah hanya tampil dalam video tersebut sebagai pengacara yang mana ianya bukan pandangan peribadai Aisyah sendiri, sebaliknya hanya mengikut skrip yang telah disediakan. Aisyah juga bukan pengacara tetap bagi slot rancangan BFMKupas itu.

Pihak BFM merayu agar orang ramai tidak terus menyerang Aisyah dan berjanji akan lebih berhati-hati dalam menerbitkan video di masa akan datang.

Difahamkan selepas video itu disebarkan secara meluas dan dikecam warga maya, Aisyah telah membuang akaun Twitter dan Facebooknya.

Sementara itu, netizen sudah menjangkakan permohonan maaf dari BFM dan mendakwa itu jalan terakhir BFM untuk menyelamatkan diri. 

"Pihak jabatan agama sepatutnya mengambil tindakan terhadap BFM. Kementerian Komunikasi & Multimedia juga perlu bertindak tegas dalam hal ini." kata mereka.

Mengulas mengenai ugutan r0gol itu, ini respon mereka:



"Siapalah yang nak mer0gol dia tu.. Kalau ye pun nak mer0gol, carilah yang lebih cantik sikit," kata mereka. 


Post a Comment

Rumah Rehat Muslim

Rumah Rehat Muslim

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung