Nuffnang

Saturday, March 21, 2015

Persenda Hudud, Aisyah BFM Diancam Bunuh & R0gol



Stesen Radio BFM hari ini mengeluarkan kenyataan media bagi menjelaskan di mana mereka sentiasa mengiktiraf segala pandangan dan kebimbangan yang diadukan mengenai video Hudud yang dimuat naik oleh BFM di laman YouTube semalam.

Menurut BFM, video itu tiada niat untuk menghina ataupun mempersendakan hukum hudud. Sebaliknya sebagai video satira yang menyentuh persoalan sama ada pelaksanaan hudud seharusnya menjadi keutamaan oleh pihak kerajaan dan perundangan di negeri Kelantan, terutamanya apabila masalah serta pembinaan smeula pasca banjir yang dialami oleh rakyat Kelantan.

BFM langsung tidak menyangka bahawa video itu akan mencetuskan kemarahan dan salah faham umat Islam negara ini yang menganggap BFM mempertikaikan hukum hudud itu. 

Sebaliknya, BFM hanya berniat mengajak penonton mempertimbangkan beberapa persoalan mengenai pelaksanaan hudud di Kelantan.

Ekoran dari kejadian itu, BFM telah menarik balik video itu dan memohon maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia. Namun, BFM kesal pengacara video, Aisyah Tajuddin, diserang dan diugut bunuh serta r0gol.

Jelas BFM lagi, Aisyah hanya tampil dalam video tersebut sebagai pengacara yang mana ianya bukan pandangan peribadai Aisyah sendiri, sebaliknya hanya mengikut skrip yang telah disediakan. Aisyah juga bukan pengacara tetap bagi slot rancangan BFMKupas itu.

Pihak BFM merayu agar orang ramai tidak terus menyerang Aisyah dan berjanji akan lebih berhati-hati dalam menerbitkan video di masa akan datang.

Difahamkan selepas video itu disebarkan secara meluas dan dikecam warga maya, Aisyah telah membuang akaun Twitter dan Facebooknya.

Sementara itu, netizen sudah menjangkakan permohonan maaf dari BFM dan mendakwa itu jalan terakhir BFM untuk menyelamatkan diri. 

"Pihak jabatan agama sepatutnya mengambil tindakan terhadap BFM. Kementerian Komunikasi & Multimedia juga perlu bertindak tegas dalam hal ini." kata mereka.

Mengulas mengenai ugutan r0gol itu, ini respon mereka:



"Siapalah yang nak mer0gol dia tu.. Kalau ye pun nak mer0gol, carilah yang lebih cantik sikit," kata mereka. 


4 comments:

Anonymous said...

memang patut pun kena... kalau non muslim yg persenda, tak hairan.. tapi ni yg mengaku muslim pulak yg lebih2 siap buat video... pegi mampus la minah jalanan.. takde org nak dengar radio bongok ko tu..

nizar said...

amat biadab betina ni yg mengaku muslim ni..kafir pun tk buat krja cam ni..kenapa mesti takut klau ada orng ugut nak bakar / rogol betina ni..berani buat berani tanggung..nanti kangkong akan cakap Nabi pun bersabar & maafkan penduduk Taif yg menyerang baginda.

Sesiapa yg bercadang untuk mengambil sebarang TINDAKAN kpd betina ini "Silakan' !.. tapi carilah masa yg terbaik...

dol said...

Pengomen2 di atas pun x mencerminkan watak islam- watak Taliban adalah.

Anonymous said...

Hoi Dol. Mana komen kamu? Watak islam? Kamu samdol ka? Ha ha

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung