Nuffnang

Friday, June 26, 2015

Isu Seluar Pendek : Pengarah Hospital Mohon Maaf






KUALA LUMPUR - Susulan kes seorang pelawat hospital diminta memakai tuala mandi kerana memakai seluar pendek, Pengarah Hospital Sungai Buloh, Dr Khalid Ibrahim memohon maaf di atas insiden itu.

Melalui kenyataan media yang dimuat naik di laman Facebook rasmi Hospital Sungai Buloh (HSB), Dr Khalid memohon maaf kepada Nisha di atas tindakan beberapa pengawal keselamatan yang terlibat.


"Kami dengan ikhlasnya meminta maaf di atas apa yang berlaku pada gadis muda itu. Kami akan siasat perkara ini," katanya.

Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini .

Dalam kenyataan itu juga, Dr Khalid menegaskan tiada keperluan untuk pengawal yang terlibat berbuat demikian kerana pihak pengurusan tidak pernah mengarahkan tindakan seperti itu dikenakan kepada pelawat.

"Bagaimanapun, kami menggalakkan orang ramai berpakaian sopan ketika melawat pesakit," katanya.


Terdahulu, gadis yang menggunakan nama Nisha Daddygal memuat naik beberapa gambarnya yang dirinya diarahkan memakai tuala mandi yang dipinjam dari pesakit, kerana dia memakai seluar pendek. 

Kes-kes seperti ini tidak perlu diperbesarkan lagi. Lebih memalukan apabila pihak hospital pula terpaksa membuat permohonan maaf terhadap mereka yang melanggar etika pakaian pelawat.


No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung