Nuffnang

Tuesday, June 7, 2016

Perghhh.. Marah Kan Kereta , Sanggup Anda Sampai Nak Terajang Cermin Tepi


"Saya juga pemandu kereta seperti anda. Dan saya juga turut menunggang motosikal seperti anda. Saya juga pernah merasa berada dalam keadaan2 tertentu yang tidak disukai hati dan nafsu. Dan saya tahu hati setiap manusia berbeza2. 

Nabi saya dan Nabi anda ﷺ tidak mengajar akan perbuatan merosakkan harta benda orang lain. Apatah lagi menyakiti seorang muslim. 

Ini bukan jalan penyelesaiannya walau apa pun alasan anda. Bertaqwalah kepada Allah, dan lihatlah diri dan hatimu sebelum memandang dosa orang lain."

- Dari saudara Syahirul Azfar

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung