PERTOLONGAN seorang Putera Mahkota Dubai yang membantu menarik keluar sebuah trak muatan yang terperangkap dalam padang pasir menggunakan kenderaan pacuan empat roda (4WD) Mercedes miliknya.
Tindakan murni yang berjaya dirakam itu menerima pujian netizen selepas dimuat naik di laman sosial Instagram oleh pengguna Saeed Hilal.
Memetik laporan portal antarabangsa Russia Today (RT), putera wilayah Emiriah Arab Bersatu (UAE) itu diketahui memang sering membantu rakyat jelatanya tanpa mengira pangkat,.
Klip video itu berdurasi selama 1 minit 10 saat itu, menunjukkan sebuah trak yang tersekat dalam padang pasir.
Pacuan empat roda  jenis Mercedes AMG G63, sebuah trak pikap dan sebuah traktor bersama-sama membantu trak 12 tayar tersebut untuk bebas daripada cengkaman asir.
Walaupun Putera Mahkota Sheikh Hamdan Bin Mohammed Bin Rashid Al Maktoum berasal dari keluarga diraja yang kaya-raya, namun beliau tidak sombong.
Malahan putera wilayah Emiriah Arab Bersatu (UAE) itu diketahui memang sering membantu rakyat jelatanya tanpa mengira pangkat, menurut laporan portal antarabangsa Russia Today (RT).
Menurut RT, nombor plat Mercedes berkenaan ialah ‘Dubai 11’, iaitu merujuk kepada nombor pendaftaran yang sama digunakan untuk kereta milik Putera Mahkota Dubai.
Tambah portal berkenaan, Putera Mahkota berasal dari keluarga diraja Al Maktoum itu antara yang terkaya di UAE dan keluarganya memiliki harta kekayaan AS$12 bilion (RM53 bilion).