Nuffnang

Monday, May 21, 2018

Tedia !! Tun M buat ‘spot check’, pandu sendiri ke KL

 Tun M buat ‘spot check’, pandu sendiri ke KL 




PETALING JAYA: Percaya atau tidak, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang menerajui kerajaan baharu Pakatan Harapan dilihat memandu sendiri kereta.
Tanpa pemandu peribadi, mahupun menggunakan perkhidmatan teksi atau Grab, pada usia 93 tahun, perdana menteri paling tua di dunia itu memandu dengan semangat baharu ke Kuala Lumpur.
Aksi Pengerusi PH itu dirakamkan dan dimuat naik di akaun twitter @firdyfire sebelum dikongsi oleh Dr Mahathir di akaun rasmi Twitternya @chedetofficial.

Perdana menteri dilihat memandu kereta Proton Perdana.
Menurut keterangan video, Dr Mahathir memandu kereta bagi memantau perkembangan di sekitar ibu negara.
“Perdana Menteri Malaysia, YAB Tun Dr Mahathir Mohamad @chedetofficial memandu sendiri memantau perkembangan terkini disekitar Kuala Lumpur pagi tadi (Ahad).
“Ada yang bertanya di mana Dr Mahathir mendapat tenaga melimpah ruah pada umur 93 tahun? Semoga Tuhan terus memelihara negarawan,” tulisnya.

 
Bagaimanapun, ia bukan kali pertama Dr Mahathir memandu kereta sendiri, apabila beliau dilaporkan memandu sendiri Proton Perdana miliknya ke Kuala Lumpur dua tahun lalu.
Menghabiskan masa selama 45 minit, Dr Mahathir ketika itu memandu kereta dari rumahnya ke pusat membeli-belah Pavilion di Bukit Bintang, Kuala Lumpur.
Dalam perjalanannya itu, beliau ditemani oleh dua pembantu peribadinya.

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung