Nuffnang

Tuesday, October 30, 2018

'ALLAH beri peluang kepada saya...'

 'ALLAH beri peluang kepada saya...'

'ALLAH beri peluang kepada saya...'
 Sony menunjukkan pas masuk pesawat Lion Air terbabit yang telah dicetak olehnya.


JAKARTA - INDONESIA. Pegawai Kementerian Kewangan ini sememangnya bernasib baik kerana terselamat daripada tragedi pesawat Lion Air, JT 610.
"Saya berasal dari Bandung. Jadi, setiap minggu saya akan pulang dan menaiki pesawat awal pagi," jelas Sony Setiawan kepada wartawan di Pangkalpinang, hari ini.
Menurutnya, dia biasanya tiba di Jakarta tepat jam 3 pagi (waktu tempatan) dari Bandung.
Namun, Sony terperangkap di dalam kesesakan lalu lintas di Cikampek hingga menyebabkan dia terlepas pesawat kerana tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Soekarno-Hatta itu pada jam 6.20 pagi.
Dia kemudiannya mengambil penerbangan Sriwijaya Air pada jam 9.40 pagi.
"Selepas mendengar kejadian yang menimpa pesawat Lion Air. Saya menangis kerana terkejut bercampur sedih berikutan enam sahabat saya turut berada dalam pesawat itu. ALLAH memberi peluang kepada saya untuk memperbaiki diri," ujarnya sambil menambah berasa tidak sedap hati sejak petang semalam.
Menurutnya, dia turut mencetak pas masuk kerana takut terlambat. - Agensi

No comments:

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung