Nuffnang

Friday, October 4, 2019

Perghh !!! Tangan dah la ‘besar sebelah’ cium bau kari pula tangan kiri! Gadis ayu jawab bau tu dah sampai kaki


Tangan dah la ‘besar sebelah’ cium bau kari pula tangan kiri! Gadis ayu jawab bau tu dah sampai kaki
Foto Asyu yang menampakkan tangan kanannya lebih besar menjadi tanda tanya warganet. Foto ihsan Nurfarihah Nasyuhada Mohd Nizam
SEORANG gadis ayu menjadi perhatian warganet selepas dia berkongsi gambarnya menunjukkan tangan selepas menikmati hidangan makanan kari daging.
“Kejap, tangan bau kari daging,” menurut perkongsiannya dengan memuat naik dua gambar menunjukkan dia sedang mencium bau di tangan kirinya.
Bagaimanapun, gambar tersebut dipersoalkan warganet berikutan tangan kanan gadis itu kelihatan lebih besar berbanding tangan kirinya.
“Kenapa tangan sebelah besar?” soal seorang warganet.

Selain tangan kanan lebih besar, warganet turut mempersoalkan Asyu mencium tangan kiri selepas menikmati kari daging.
“Seram betul tengok tangan kanan dia,” tulis seorang lagi.
“Tangan dia kalau bubuh penampar koma terus,” kata warganet secara berseloroh.
“Ni kalau lempang orang, roboh muka,” tambah seorang lagi yang turut bersetuju dengan saiz tangan kananya.
“Kuku tangan kiri tu kena darah beku ke?” tanya seorang warganet yang merujuk kepada saiz tangan kanan tu lebih besar seperti bengkak.
Dalam pada itu, warganet turut mempersoalkan tindakan gadis itu menunjukkan tangan kiri kerana mencium kari daging.
“Makan pakai tangan kiri ke? Tanya je,” soal seorang warganet.
“Daging besar sangat ke sampai tangan kiri bau sekali?” tanya warganet lain.
Perkongsian Asyu di laman sosial meraih perhatian warganet.
Gadis berkenaan, Nurfarihah Nasyuhada Mohd Nizam berkata, pada mulanya dia tidak menyedari gambar tersebut dan keterangannya bercanggah sehingga dipersoalkan warganet.
Dia yang berusia 21 tahun itu menjelaskan bahawa kedua-dua gambar tersebut diambil selepas menghadiri sebuah majlis perkahwinan di Langkawi, Kedah, baru-baru ini.
Sampai sekarang pun saya tak tahu macam mana saya boleh tunjuk tangan kiri yang bau sedangkan berbau kari daging tu adalah tangan kanan. Dah post apa boleh buat.
ASYU
“Saya tak perasan atau fikir apa pun masa muat naik gambar tu. Rasa kelakar apabila ada yang kata tangan kanan saya besar berbanding tangan kiri.
“Ada yang siap cakap saya edit ke, takkanlah saya nak edit tangan sebelah saja kasi besar. Tangan kanan tu nampak lebih besar sebab angle tangan tu ke dapan masa ambil gambar,” kata yang mesra dengan panggilan Asyu kepada mStar.
Antara gambar Asyu yang lain menunjukkan kedua-dua tangannya.
Asyu yang berasal dari Langkawi berkata, kapsyen yang ditulis di laman sosial tersebut tidak dapat disunting menyebabkan dia membiarkan saja kesilapan yang tidak disengajakan itu.
“Sampai sekarang pun saya tak tahu macam mana saya boleh tunjuk tangan kiri sedangkan tangan yang berbau kari daging tu adalah sebelah kanan. Dah post apa boleh buat?
“Saya bukan kidal dan saya memang makan menggunakan tangan kanan. Tapi entah kenapa masa bergambar tu saya tunjuk tangan kiri dan letak kapsyen pasal bau kari daging.
“Tapi bila ada yang asyik perbetulkan pasal bau di tangan mana, tangan kanan ke kiri... saya layankan saja dengan jawab sebenarnya bau kari daging sampai ke kaki,” ujarnya secara berseloroh.

Asyu menunjukkan tangan kanannya tidak besar seperti yang disangkakan.
Namun, graduan Diploma Pelancongan dari Kolej Poly-Tech Mara (KPTM) Kampus Kota Bharu, Kelantan menjelaskan bahawa dia bukanlah penggemar hidangan kari.
“Saya sebenarnya sukakan masakan yang pedas. Kebetulan, hari tu pergi kenduri kahwin ada masak kari daging jadi saya makan saja, sedap juga.
“Tapi masakan pedas tetap menjadi pilihan lebih-lebih kalau dapat rasa sup Tom Yam,” kata anak bongsu daripada dua beradik itu.

Posting Terbaik Minggu Ini

Sila Like Blog Apa Khabar Orang Kampung

Follow twitter

Harga Minyak dan Logam Dunia

Sahabat Ku... Tanpa Mereka Siapalah Media Orang Kampung